وزیر صنعت اعلام کرد؛

۲۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری- باری، نوسازی خواهد شد

۲۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری- باری، نوسازی خواهد شد

طی برنامه سه ساله در سال‌های آتی ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری- باری، نوسازی خواهد شد و برای سال آینده نیز برنامه جایگزینی ۷۰ هزار دستگاه خودرو انجام شده است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی یک برنامه سه ساله، ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری- باری، نوسازی خواهد شد و برای سال آینده نیز برنامه جایگزینی ۷۰ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمد شریعتمداری امروز در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری گفت: منظور ما از تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو همراه بودن آن با رعایت استانداردها بوده؛ زیرا اگرچه راه‌ها و جاده‌ها مشکل دارند اما می‌توان با اجرای استانداردهای روز دنیا به گونه‌ای عمل کرد که تلفات سوانح رانندگی کاهش یابد.

وی افزود: طی برنامه سه ساله در سال‌های آتی ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری- باری، نوسازی خواهد شد و برای سال آینده نیز برنامه جایگزینی ۷۰ هزار دستگاه خودرو انجام  شده است.

شریعتمداری، با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال از بین بردن منابع آلایندگی در کلانشهرها و کاهش مصرف سوخت به عنوان یک سرمایه بین نفتی هستیم، اظهار داشت: یک کشنده قدیمی در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۶۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند که این میزان با طرح نوسازی ناوگان فرسوده کاهش خواهد یافت؛ البته طبق یک تحقیق صورت گرفته ۲۷ درصد مجموعه آلاینده‌سازهای متحرک مربوط به خودروهای حمل و نقل باری است که مخصوصا در شب‌ها مشغول جابه‌جایی مصالح ساختمانی و بار هستند.  

وی گفت: برای شرکت‌های خودروسازی که نتوانند تامین منابع مالی لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده باری را فراهم کنند، صندوق توسعه ملی نیز وارد عمل خواهد شد. در این طرح ۵۰ درصد ارزش خودرو را راننده پرداخت می‌کند و مابقی نیز به صورت تسهیلات در اختیار وی قرار می‌گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا