روند بازارهای جهانی در معاملات امروز؛

سیطره احتیاط در تصمیم معامله گران بین المللی

سیطره احتیاط در تصمیم معامله گران بین المللی

بازارهای جهانی امروز و در آستانه انتشار گزارش های مهم اقتصادی از سوی آمریکا رفتار محتاطانه ای داشتند. با این وجود در بازار نفت، پیش بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا یاعث شد این طلای سیاه در مسیر نزولی قرار بگیرد.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند بازارهای بین المللی در این روزها تحت تاثیر انتشار آمارهای تورمی آمریکا در هفته آینده، قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، آمارهای تورمی آمریکا روز سه شنبه از سوی وزارت بازرگانی منتشر می شود. بسیاری بر این باورند که شاخص قیمت مصرف کننده در فوریه تا 0.2 درصد افزایش داشته باشد. این رقم در ماه ژانویه 0.5 درصد رشد داشته است.

همچنین براساس گزارش اینوستینگ، آمارهای خرده فروشی آمریکا در ماه فوریه نیز، قرار است چهارشنبه منتشر شود. این آمارها نیز تاثیر مهمی بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس خواهد داشت.

با این تفاسیر امروز در روند فعالیت بازارهای جهانی شاخص دلار باز هم در مسیر صعودی قرار گرفت. به این ترتیب امروز شاخص مزبور (تا لحظه تنظیم این گزارش) با رشد 0.16 درصدی از کانال 90واحدی عبور کرده و به 90.02 واحد رسیده است. به نظر می رسد افزایش قدرت دلار آمریکا در برابر دیگر ارزهای مهم جهانی دلیل اصلی این رشد بوده است، با این وجود باید منتظر ماند تا عملکرد دلار را بعد از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده امریکا مشاهده کرد.

در بازار جهانی نفت نیز اختلافات بر تعیین قیمت نهایی نفت در اوپک همچنان پابرجاست. باوجود اینکه ایران قیمت نهایی نفت را در محدوده 60 دلار در نظر گرفته است، عربستان بدون در نظر گرفتن میزان تولید شیل آمریکا، نرخ 70 دلار را پیشنهاد داده است.

 امروز در بازار نفت پیش بینی رکوردشکنی تولید نفت شیل آمریکا در آوریل، بازار را تا حدی تحت فشار قرار داد. بر این اساس نفت برنت با 0.25 درصد کاهش به 64 دلار و 7 سنت و نفت سبک آمریکا به 61 دلار و 14 سنت رسید. براساس گزارش رویترز اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش بینی کرد تولید نفت شیل این کشور در ماه آوریل امسال با 131 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه پیش از آن به 6 میلیون و 950هزار بشکه در روز می رسد. این نهاد همچنین پیش‌بینی کرده است که تولید نفت شیل آمریکا در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی از ۱۰۵ هزار بشکه در روز رشد برخوردار شود و به ۶ میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز برسد.

فضای احتیاطی در بازار فلزات

رویکرد محتاطانه معامله گران در بازار طلا ، در آستانه انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده مصرف کننده آمریکا باعث شد قیمت این فلز گرانبها در مسیر نزولی قرار بگیرد. برهمین اساس طلا با افت 0.34 درصدی تا این لحظه به 1318 دلار و 5 سنت رسیده است. امروز همچنین تحلیلگران کیتکو در گزارشی اعلام کرده اند افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در هفته های آینده می تواند قیمت طلا را به کمتر از 1300 دلار نیز برساند.

امروز همچنین بازار فلزات پایه تحت تاثیر رشد شاخص دلار و کاهش فشار فروش سرمایه گذاران به منظور شناسایی سود عمدتا نوسانات محدود داشتند. برهمین اساس هر تن مس با افت 0.08 درصدی به 6هزار و 910دلار رسید.

بازار روی امروز تحت تاثیر کاهش موجودی انبار LME، با رشد قابل ملاحظه یک درصدی به 3 هزار و 268 دلار رسید.

همچنین در بررسی موجودی انبار LME فلزات نیکل ،آلومینیوم و سرب نیز افت موجودی مشاهده می شود که منجر به رشد قیمتی محدود این فلزات شده است.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا