عوارض بر صادرات سنگ‌آهن روی میز شورای اقتصاد

عوارض بر صادرات سنگ‌آهن روی میز شورای اقتصاد

گروه معادن >سنگ آهن - با اعلام شورای اقتصاد برای تصمیم‌گیری درباره عوارض سنگ‌آهن، انجمن سنگ‌آهن ایران اخذ عوارض خروج سنگ‌آهن را به‌دلیل کاهش حجم صادرات، غیر‌منطقی دانست و گفت: با کاهش حجم صادرات سنگ‌آهن کشور و اولویت معادن داخلی به تامین نیاز کارخانه‌های داخلی، اخذ عوارض از صادرات منطقی نیست.

به گزارش ماین نیوز،مهرداد اکبریان با بیان اینکه سال گذشته نیز تصمیمی برای اخذ عوارض گرفته شد اما اجرایی نشد، گفت: سال گذشته نیز تصمیمی برای اخذ عوارض خروج سنگ‌آهن گرفته شد و به‌صورت پلکانی برای سه سال در نظر گرفته شد؛ اما با توجه به کاهش محسوس صادرات سنگ‌آهن این عوارض اخذ نشد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز به نظر می‌رسد صادرات سنگ‌آهن کاهشی است یا طبق اعداد سال گذشته باشد.

از این رو وضع عوارض بر صادرات منطقی نیست. رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ میزان صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی حدود ۲۶ تا ۲۷ میلیون تن بود که در سال ۱۳۹۵ به ۶ تا ۷ میلیون تن رسید به نظر می‌رسد این رقم در سال جاری نیز در همین محدوده باشد.وی همچنین اظهار کرد: اگر وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن اجرایی شود، ادامه‌دار خواهد بود و به حوزه‌های دیگر می‌رسد.این در حالی است که ستاد زنجیره فولاد تا آخر فروردین نتیجه بررسی خود را اعلام می‌کند.

بنابراین پیشنهاد داریم شورای اقتصاد تا آن زمان دست نگه دارد.قرار است امروز غلامرضا شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در شورای اقتصاد حضور یابد و درباره وضع عوارض نظرات خود را اعلام کند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا