افزایش استفاده از سنگ آهن در تولید فولاد چین

افزایش استفاده از سنگ آهن در تولید فولاد چین

دنیای معدن - برخی از فولادسازان چینی به افزایش قیمت قراضه در بازار داخلی واکنش نشان داده اند و استفاده از سنگ آهن را در تولید فولاد خود بالا برده اند.

به گزارش دنیای معدن ، بررسی اخیر موسسه پلاتس در مورد رابطه قیمت سنگ آهن و قراضه نشان می دهد که برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ تاکنون اختلاف قیمت این دو ماده اولیه بسیار شدید شده است. بازار صعودی قراضه از سنگ آهن پیشی گرفته از این رو سنگ آهن را ماده اولیه مقرون به صرفه ای کرده است. قیمت قراضه در بازار داخلی چین در مقایسه با سنگ آهن ۳۱ دلار بالاتر از ارزش واقعی آن قیمت دارد.

روند قیمتی سنگ آهن و قراضه در بازار چین به عنوان شاخصی از بررسی سلامت دو روش مختلف فولادسازی ( کوره بلند و کوره قوس الکتریکی) مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند نشان دهد کدام روش سوددهی بهتری برای کارخانه ها دارد.

۵ سال گذشته اختلاف میان قیمت قراضه در بازار داخلی چین و سنگ آهن وارداتی به طور میانگین ۲۰۰ دلارهر تن بوده است. ولی از آنجایی که از اکتبر ۲۰۱۷ قراضه روند صعودی سرعتی در پیش گرفت اواخر دسامبر این اختلاف قیمت به ۳۳۲ دلار هر تن رسید. اخیرا هم علی رغم تصحیح قیمت این پرمیوم بالای ۳۰۰ دلار هر تن مانده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا