چین: وقوع جنگ تجاری فاجعه ای برای اقتصاد جهانی است

چین: وقوع جنگ تجاری فاجعه ای برای اقتصاد جهانی است

دنیای معدن - همزمان با تشدید انتقادات چین از تعرفه های پیشنهادی آمریکا بر فلزات، ژانگ شانگ، وزیر بازرگانی چین، روز یکشنبه اعلام کرد هر گونه جنگ تجاری با آمریکا تنها موجب بروز فاجعه برای اقتصاد جهانی می شود.

او امروز در حاشیه نشست سالانه کنگره ملی خلق چین اعلام کرد این کشور خواهان جنگ تجاری نیست و در این کار پیشقدم نخواهد شد.

وزیر بازرگانی چین افزود: جنگ تجاری هیچ برنده ای ندارد و تنها موجب بروز فاجعه برای چین و آمریکا و اقتصاد جهانی خواهد شد. ولی در هر حال پکن می تواند هر گونه چالش را مدیریت کند و قاطعانه از منافع خود محافظت خواهد کرد.

صنایع فلزات چین روز جمعه با انتشار بیانیه ای از دولت این کشور خواست تا بر ضد صنایع زغال سنگ آمریکا اقدام مشابهی اتخاذ کند.

آمریکا با خرید سی و پنج میلیون تن فلزات خام بزرگترین وارد کننده فولاد در جهان در سال ۲۰۱۷ بود.

تنش های تجاری میان چین و آمریکا از زمان به قدرت رسیدن ترامپ افزایش یافته است. چین تنها بخش کوچکی از واردات فولاد آمریکا را تامین می کند، ولی توسعه صنعتی گسترده این کشور موجب اشباع بازار جهانی فولاد و کاهش قیمت ها در این بخش شده است.

در پی فشار های متحدان، آمریکا برای اعمال تعرفه های بیست و پنج درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ده درصدی بر واردات آلومینیوم، معافیت های بیشتری قائل شده است. ولی هدف اصلی دونالد ترامپ از اعمال این تعرفه ها توسعه ظرفیت های چین است که موجب مازاد تولید فولاد در بازار های جهانی شده است. چین بار ها اعلام کرده است اگر مشمول اقدامات تجاری آمریکا قرار بگیرد، از حقوق و منافع مشروع خود دفاع خواهد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا