تلاش ترامپ برای مستثنی کردن استرالیا از تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم

تلاش ترامپ برای مستثنی کردن استرالیا از تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم

دنیای معدن - رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد در تلاش است استرالیا را از اعمال تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم معاف کند.

 

به گزارش دنیای معدن به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که با «مالکوم ترنبول»، نخست وزیر استرالیا درباره «توافقنامه‌ای امنیتی» به منظور مستثنی کردن این کشور از تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم گفتگو کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: «من با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا گفتگو کردم. او بسیار متعهد است که یک رابطه تجاری و نظامی متقابل و عادلانه با یکدیگر داشته باشیم. ما مشغول کار بر روی یک توافقنامه امنیتی هستیم که بتوانیم این کشور متحدمان –کشور بزرگ استرالیا-- را از اعمال تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم مستثنی کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا این توییت را یک روز پس از آن منتشر کرد که وضع تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم را امضا کرد. این تعرفه های مالیاتی قرار است از چند هفته آینده اجرایی شوند.

دونالد ترامپ پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه هایی را برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا تعیین خواهد کرد تا از تولیدکنندگان آمریکایی حمایت کند. به دنبال این تصمیم ترامپ، برخی از کشورها نسبت به آن اعتراض کردند و گفتند در صورتی که این تعرفه ها اعمال شود، آنها هم مقابله به مثل خواهند کرد. دونالد ترامپ روز گذشته وضع تعرفه های واردات را امضا کرد؛ اما به نظر می رسد که قصد دارد برخی از کشورها را از این تعرفه ها مستثنی کند.

تاکنون کانادا و مکزیک از این تعرفه های وارداتی مستثنی شده اند و «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته از امکان معاف کردن برخی از کشورهای متحد آمریکا از این تعرفه های واردات خبر داد.

دونالد ترامپ پیشتر در حساب توییتر خود جنگ های تجاری را خوب و پیروز شدن در این جنگ ها را آسان توصیف کرده بود.

ظاهراً استرالیا هم به زودی به صف کشورهایی خواهد پیوست که مشمول معافیت از تعرفه هایی هستند که از سوی دولت واشنگتن بر فلزاتی نظیر آلومینیوم و استیل اعمال شده است.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کانادا و مکزیک را از پرداخت تعرفه ۲۵ درصدی بر استیل و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم معاف کرده بود.

وی همچنین ۱۵ روز به متحدین آمریکا وقت داد تا به منظور پیدا کردن راهی برای معافیت از طرح جدید واشنگتن، وارد مذاکره شوند.

اکنون، ترامپ بعد از گفتگوی تلفنی که با «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا داشته است، از تعهد وی به برقراری رابطه نظامی و تجاری متقابل با آمریکا سخن گفت و در پیامی توییتری نوشت: خیلی سریع مشغول کار بر روی یک توافق امنیتی هستیم و بنابراین مجبور نیستیم نسبت به متحد خود، تعرفه فلزات را اعمال کنیم. استرالیا عجب ملت محشری است!

گفتنی است ترنبول هم از نتیجه مذاکره با ترامپ ابراز رضایت کرده است حال آنکه نوع کلمات به کار رفته از سوی ترامپ به ویژه گره زدن روابط تجاری- نظامی، سوال برانگیز است.

به گفته ترنبول، منظور ترامپ از توافق امنیتی، اسنادی بوده است که به معافیت آنها جامه عمل می پوشاند!

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا