تا سه سال آینده انجام می‌شود

افزایش ظرفیت فرودگاه امام به 30 میلیون مسافر

افزایش ظرفیت فرودگاه امام به 30 میلیون مسافر

با اتمام ساخت ترمینال‌های "سلام" در پاییز سال آینده و پایان ترمینال "ایرانشهر" تا سه سال آینده ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) در مجموع به 30 میلیون مسافر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه ترمینال "سلام" فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: در فرودگاه امام خمینی (ره) چندین پروژه مهم از جمله ترمینال "سلام" با ظرفیت افزایش 10 میلیون نفری مسافر و نیز پروژه ترمینال "ایرانشهر" با ظرفیت 22 میلیون مسافر را داریم که نهایتا ظرفیت فرودگاه را به بیش از 30 میلیون مسافر در سال افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) در وضعیت نامناسبی قرار دارد، افزود: در حال حاضر ظرفیت سرویس دهی فرودگاه امام خمینی (ره) پنج میلیون مسافر در سال است در حالی که به چند میلیون بیش از این میزان خدمات می دهد و در واقع سطح سرویس پایین است و خدماتی که ارایه می‌شود در شأن مسافران نیست.

آخوندی بیان کرد: در این خصوص برنامه عملیاتی روزانه ای تهیه کرده ایم که تا پاییز سال آینده با بهسازی ترمینال موجود و ایجاد ترمینال "سلام" که هم اکنون بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ظرفیت فرودگاه را به 10 میلیون نفر افزایش دهیم و شرایط قابل قبولی را برای مردم عزیز ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سفارش خرید تاسییسات برقی، مکانیکی و آسانسور داده شده و امیدواریم بتواونیم طبق زمان بندی این ترمینال را تحویل دهیم و شرایط بهتری را برای خدمات رسانی در نوروز 1395 داشته باشیم.

آخوندی همچنین به ترمینال "ایرانشهر" اشاره و خاطرنشان کرد: با ساخت ترمینال "ایرانشهر" که 22 میلیون مسافر ظرفیت خواهد داشت، نهایتا ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به بیش از 30 میلیون مسافر در سال افزایش می‌یابد که امیدوریم در آذرماه با جذب سرمایه گذار، ساخت این ترمینال را نیز آغاز کنیم.

وی با بیان این‌که این پروژه به 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، گفت: زمان بندی اجرای ترمینال سه ساله خواهد بود که در این زمینه برخی سرمایه گذاران مذاکرات اولیه را داشته اند و سعی می کنیم تا پایان امسال کار مناقصه و انتخاب سرمایه گذار آن به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به ساخت منطقه ویژه و منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اشاره و تاکید کرد: بحث منطقه ویژه با 1500 هکتار و منطقه آزاد با 2500 هکتار در شهر فرودگاهی امام (ره) را داریم که تمام کارهای قانونی ثبت این شرکت و ساختمان منطقه آزاد و مشخص کردن منطقه های آزاد و ویژه در حال انجام است و امیدوارم تا پایان آذرماه این دو منطقه به صورت رسمی اعلام و اقدام به جذب سرمایه گذار کنند.

آخوندی تصریح کرد: البته ما در این دو منطقه واگذاری قطعی زمین نخواهیم داشت و تمام اراضی این منطقه به صورت اجاره های بلندمدت در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا