واکنش تلافی جویانه اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا درخصوص افزایش تعرفه واردات فولاد

واکنش تلافی جویانه اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا درخصوص افزایش تعرفه واردات فولاد

دنیای معدن - اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ درخصوص تعرفه فولاد، بسیاری از کالا های وارداتی از آمریکا را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی اعلام کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از اسپوتنیک، اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود در خصوص افزایش تعرفه واردات فولاد عقب نشینی نکند، اتحادیه اروپا نیز تعرفه 25 درصدی بر واردات کالاهای آمریکایی به اروپا اعمال خواهد کرد.

هفته گذشته ترامپ اعلام کرد قصد دارد تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم از اروپا به آمریکا اعمال کند. وی افزود این تعرفه ها بر دیگر واردکننده ها نیز اعمال خواهد شد.

این اقدام ترامپ واکنش ها و انتقادات بسیاری را به همراه داشت. رئیس سازمان تجارت جهانی نیز با هشدار درخصوص آغاز جنگ تجاری اظهار کرد این اقدام منجر به رکود شدید جهانی خواهد شد. ترکیه و کانادا نیز آمریکا را به انجام اقدامات تلافی جویانه تهدید کردند.

بلومبرگ به نقل از یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا در گزارشی نوشت این اتحادیه در اقدامی تلافه جویانه قصد دارد به فهرستی از کالاهای وارداتی از آمریکا به اروپا تعرفه های 25 درصدی اعمال کند.

براساس این گزارش، کمیسیون اروپا فهرستی را شامل کالاهای آمریکایی وارداتی به منظور اعمال تعرفه 25 درصدی از سوی این اتحادیه معرفی و ارائه کرد. این اقدام در واکنش به اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد از اروپا به آمریکا صورت گرفته است.

این تصمیم، بسیاری از کالاهای آمریکایی به ارزش تقریبی 2.8 میلیارد یورو را شامل می شود. حدود 1 میلیارد یورو از کالاهای آمریکایی وارداتی را کالاهای مصرفی تشکیل می دهند؛ 951 میلیون یورو نیز مربوط به محصولات کشاورزی است. در میان کالاهایی که مشمول اعمال تعرفه 25 درصدی شدند می توان به این موارد اشاره کرد: موتور سیکلت، لباس، لوازم آرایشی، قایق های تفریحی، ذرت و آب پرتقال.

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا درخصوص افزایش تعرفه واردات فولاد واکنش نشان داد

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا