جرقه‌های رونق و بی اعتمادی به دورنمای بازار جهانی فولاد

جرقه‌های رونق و بی اعتمادی به دورنمای بازار جهانی فولاد

دنیای معدن - رشد قیمت‌ها در بخش‌های مختلف بازار جهانی فولاد دیده می‌شود تا جایی که می‌توان از دورنمای بهتر این بازار خبر داد اگرچه تهدیدات ترامپ خود به تنهایی به یک خطر برای بازار جهانی فولاد بدل شده است. پایگاه خبری فولاد ایران در سلسله خبرهایی به این موارد اشاره کرده است. بازار بیلت سیآیاس رو به بهبود بازار بیلت سیآیاس جو مثبتی دارد و عرضهکنندهها موفق شدهاند افزایش قیمتهای جدیدی داشته باشند. تقاضای مطلوب منطقه منا و افزایش خریداران بیلت در آسیا پس از تعطیلات سال نو در چین به بهبود بازار بیلت کمک کرده است. به گزارش metal expert آخرین قیمت پیشنهادی عرضهکنندگان سیآیاس ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه ثبت شده که برای تولیدات آوریل است و ۱۰ دلار هر تن نسبت به هفته قبل بالا رفته است.در خاور دور نیز فعالیت بازار بیلت بهتر شده و اخیرا ۴۰ هزار تن بیلت سیآیاس ۵۴۰ دلار در هر تن فوب معادل ۵۵۵ دلار در هر تن سیافآر جنوب شرق آسیا فروخته شده که ۵ دلار در هر تن رشد قیمت داشته است. رشد قیمت ورق گرم چین در روزهای اخیر صادرکنندههای ورق گرم چین قیمتهای پیشنهادی را بالا بردهاند. محدودیت عرضه صادراتی در آینده نزدیک از قیمتها حمایت میکند. به گزارش metal expert از طرفی فروشندههای چینی انتظار دارند تقاضا در آینده نزدیک در بازار داخلی بالا برود.آخرین قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین ۶۰۵ تا ۶۲۰ دلار در هر تن فوب ثبت شده که ۱۰ تا ۱۵ دلار در هر تن نسبت به سه هفته قبل از تعطیلات چینیها بالا رفته است. با اینکه تعطیلات چینیها ۲۱ فوریه رسما تمام شده بود ولی تا روزهای اخیر هنوز پیشنهاد قیمت جدیدی در بازار صادرات داده نمیشد.در بازار داخلی نیز قیمت ورق گرم ۱۴ دلار در هر تن بالا رفته است که البته به دلیل رشد تقاضا نبوده و فقط جو روانی قیمت بازار را بالا برد. بازار میلگرد ترکیه در رونق میلگرد صادراتی ترکیه ۱۰ دلار در هر تن بالا رفته و به ۵۸۵ تا ۵۹۵ دلار در هر تن فوب رسیده است. میلگرد در بازار داخلی ترکیه ۵۹۰ تا ۶۲۰ دلار هر تن درب کارخانه است و فروشندهها معامله در بازار داخلی را به صادرات ترجیح میدهند.به گزارش steel mint از طرفی قیمت فعلی بیلت وارداتی در ترکیه به ۵۳۰ تا ۵۴۵ دلار هر تن سی اف آر رسیده است و فعالان بازار انتظار دارند قیمت قراضه وارداتی در ترکیه در آینده نزدیک ۵ تا ۱۰ دلار هر تن بالاتر برود و جو بازار بیلت نیز مثبت باشد.

بازار بیلت سی‌آی‌اس رو به بهبود

بازار بیلت سی‌آی‌اس جو مثبتی دارد و عرضه‌کننده‌ها موفق شده‌اند افزایش قیمت‌های جدیدی داشته باشند. تقاضای مطلوب منطقه منا و افزایش خریداران بیلت در آسیا پس از تعطیلات سال نو در چین به بهبود بازار بیلت کمک کرده است. به گزارش metal expert آخرین قیمت پیشنهادی عرضه‌کنندگان سی‌آی‌اس ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه ثبت شده که برای تولیدات آوریل است و ۱۰ دلار هر تن نسبت به هفته قبل بالا رفته است.در خاور دور نیز فعالیت بازار بیلت بهتر شده و اخیرا ۴۰ هزار تن بیلت سی‌آی‌اس ۵۴۰ دلار در هر تن فوب معادل ۵۵۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا فروخته شده که ۵ دلار در هر تن رشد قیمت داشته است.

  رشد قیمت ورق گرم چین

در روزهای اخیر صادرکننده‌های ورق گرم چین قیمت‌های پیشنهادی را بالا برده‌اند. محدودیت عرضه صادراتی در آینده نزدیک از قیمت‌ها حمایت می‌کند. به گزارش metal expert از طرفی فروشنده‌های چینی انتظار دارند تقاضا در آینده نزدیک در بازار داخلی بالا برود.آخرین قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین ۶۰۵ تا ۶۲۰ دلار در هر تن فوب ثبت شده که ۱۰ تا ۱۵ دلار در هر تن نسبت به سه هفته قبل از تعطیلات چینی‌ها بالا رفته است. با اینکه تعطیلات چینی‌ها ۲۱ فوریه رسما تمام شده بود ولی تا روزهای اخیر هنوز پیشنهاد قیمت جدیدی در بازار صادرات داده نمی‌شد.در بازار داخلی نیز قیمت ورق گرم ۱۴ دلار در هر تن بالا رفته است که البته به دلیل رشد تقاضا نبوده و فقط جو روانی قیمت بازار را بالا برد.

  بازار میلگرد ترکیه در رونق

میلگرد صادراتی ترکیه ۱۰ دلار در هر تن بالا رفته و به ۵۸۵ تا ۵۹۵ دلار در هر تن فوب رسیده است. میلگرد در بازار داخلی ترکیه ۵۹۰ تا ۶۲۰ دلار هر تن درب کارخانه است و فروشنده‌ها معامله در بازار داخلی را به صادرات ترجیح می‌دهند.به گزارش steel mint از طرفی قیمت فعلی بیلت وارداتی در ترکیه به ۵۳۰ تا ۵۴۵ دلار هر تن سی اف آر رسیده است و فعالان بازار انتظار دارند قیمت قراضه وارداتی در ترکیه در آینده نزدیک ۵ تا ۱۰ دلار هر تن بالاتر برود و جو بازار بیلت نیز مثبت باشد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا