افتتاح اولین کارخانه فراوری سنگ آهن هماتیتی کشور در زرند

افتتاح اولین کارخانه فراوری سنگ آهن هماتیتی کشور در زرند

دنیای معدن - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند گفت: با راه اندازی اولین کارخانه فراوری سنگ آهن هماتیتی کشور زمینه اشتغال 660 نفر ایجاد شده است که در اواخر اسفند ماه توسط معاون اول رئیس جمهور رسما افتتاح می شود.

علی صادق زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح اولین کارخانه فراوری سنگ آهن هماتیتی کشور در شهرستان زرند گفت و اظهار داشت: این کارخانه با ظرفیت 600 هزار تن در سال «با عیار 66 درصد» در زمینی به مساحت 50 هکتار و با سرمایه گذاری 137 میلیارد تومان در مدت زمان حدود 2 سال در فاصله 35 کیلومتری شمال غربی زرند در جوار معدن سنگ آهن جلال آباد احداث شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند اضافه کرد: با راه اندازی اولین کارخانه فراوری سنگ آهن هماتیتی کشور زمینه اشتغال 660 نفر ایجاد شده است که در اواخر اسفند ماه توسط معاون اول رئیس جمهور رسما افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: این کارخانه به عنوان پایلوت در کشور ساخته شده و تکنولوژی آن 100 درصد بومی است، در این واحد صنعتی عیار سنگ آهن 30 درصد را به کنستانتره بالای 60 درصد تبدیل می کند.

صادق زاده یادآور شد: از زمان بهره برداری معدن سنگ آهن در سال 83 تاکنون نزدیک 12 میلیون تن سنگ آهن باطله در کنار کارخانه سنگ آهن جلال آباد بلا استفاده دپو شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند ادامه داد: با هدف استفاده بهینه از این ضایعات و به منظور استحصال کنسانتره سنگ آهن بر روی باطله ها، احداث کارخانه تولید کنسانتره از بارهای باطله هماتیتی معدن سنگ آهن جلال آباد برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این واحد صنعتی از باطله های موجود در جوار کارخانه سنگ آهن جلال آباد، کنسانتره 60 درصد استخراج و به چرخه تولید برگردانده میشوند، گفت: این موضوع جلوه دیگری از اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال است که در زرند اتفاق افتاد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا