صادقی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

صادرات ۱.۱ میلیون تنی ذوب آهن اصفهان در سال جاری

صادرات ۱.۱ میلیون تنی ذوب آهن اصفهان در سال جاری

گروه معادن >سنگ آهن - شرکت ذوب‌آهن با وجود تمامی مشکلات و مازاد نیروی انسانی در تلاش است تا در میزان صادرات رکورد جدیدی را برای سال جاری ثبت کند. مدیر عامل این شرکت می‌گوید، میزان صادرات ذوب‌آهن در سال جاری به 1.1 میلیون تن می‌رسد.

در ادامه گفت‌وگو ماین نیوز با احمد صادقی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن را می‌خوانید:

شاهد افتتاح 4 پروژه مهم در ذوب‌آهن بودیم، این پروژه‌ها در آینده ذوب‌آهن چه تاثیری خواهد داشت؟

پروژه‌هایی که افتتاح شد بخشی مربوط به محیط زیست بود. محیط زیست یک تکلیف است که باید انجام شود و کاری است که ذوب‌آهن مدتی است آن را شروع کرده است. اخیرا نیز بنده توجه خود را بر این موضوع متمرکز کرده‌ام که میزان آلودگی محیط زیست در ذوب‌آهن و شهرک‌های اطراف به صفر برسد. بخشی از پروژه‌ها در این رابطه بود که بحث اقتصادی در آن مطرح نیست؛ اما در مجموعه اقدامات دیگر تلاش کرده‌ایم آهن خود را با دنیا به ویژه چینی‌ها قابل رقابت کنیم. برای رسیدن به این درجه در حال تلاش هستیم، در این باره تعداد زیادی از آیتم‌های فنی است که اصلاح مسیر خط تولید برای بروز رسانی اجرایی می‌شود. این اقدامات بخش از پروژه‌های یاد شده بود. بخشی دیگر نیز برای افتتاح آماده شده‌اند.

صادرات ذوب‌آهن تا پایان سال جاری به چه میزان می‌رسد؟

حدود 1 میلیون و 100 هزار تن است که در این زمینه رکورد خواهیم زد.

آقای لطفی مدیرعامل شستا گفته‌اند، بدهی‌های ذوب‌آهن با مطالبات تامین اجتماعی تهاتر شود تا چه اندازه به این موضوع خوش‌بین هستید؟

خوشبختانه مجلس شورای اسلامی این موضوع را تصویب کرده در صورتی که شورای نگهبان نیز آن را تصویب کند دیگر مشکلی بر سر راه آن وجود ندارد.

میزان بدهی‌های ذوب‌آهن چه اندازه برآورد شده است؟

بدهی‌ها به 2 بخش بانکی و غیر بانکی تقسیم می‌شود. بدهی‌های بانکی حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان است که بخش عمده‌ آن داده می‌شود.

آیا اقدام خاصی در زمینه نیروهای مازاد ذوب آهن انجام گرفته است؟

ما قصد تسویه‌حساب و اخراج را برای هیچ نیروی ذوب آهن نداریم. به جای نیروهایی که بازنشسته می‌شوند استخدامی انجام نمی‌گیرد. همچنین برای نیروی مازادی که خارج از چارت سازمان قرار دارند در حال ایجاد یک شهرک صنعتی خصوصی با سرمایه‌گذاری پرسنل و مقداری کمک ذوب‌آهن و دیگر سرمایه‌گذاران خصوصی هستیم. استاندارد اصفهان در حال پیگیری مجوز این شهرک است و در روزهای آتی صادر می‌شود و از ابتدای سال آینده فعالیت اجرایی این پروژه‌ها آغاز می‌شود. این افراد به این مجموعه منتقل می‌شوند.

چه تعداد نیرو به این مجموعه منتقل می‌شوند؟

به تدریج نیروها منتقل می‌شوند. البته پیش‌بینی ما بر این است که تا پایان سال 98 بالغ بر 6 هزار نفر به این مجموعه‌ها منتقل می‌شوند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا