در گردهمایی مشترک وزارت صنعت معدن و تجارت و محیط زیست مطرح شد ؛

شرط مهم منابع طبیعی برای فعالان معدنی

شرط مهم منابع طبیعی برای فعالان معدنی

گروه معادن - معادن انفال بوده و یکی از بسترهای توسعه اقتصادی هر کشوری است اما شرایط برای استفاده علمی و صحیح با حفظ محیط زیست باید فراهم شود.

به گزارش ماین نیوز، مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها، مراتع و ابخیزداری کشور، در گردهمایی بررسی دستورالعمل مشترک چگونگی پاسخگویی به استعلام های معدنی با بیان این مطلب تصریح کرد: آنچه مهم است مبنا قرار گرفتن دستورالعمل پاسخ گویی به استعلامات معدنی در عرصه منابع طبیعی کشور توسط دو مجموعه سازمان منابع طبیعی و سازمان استان ها است و حتی درصورت وجود ابهامات طرفین باید به مفاد آن پایبند باشند.

علی خادم آستانه، معاون مدیر کل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگلها در ادامه این گردهمایی به تشریح این دستورالعمل و تفاهم نامه مشترک پرداخت و در بخش اول سخنرانی خود گفت: اهداف این دستورالعمل نظام مندسازی شیوه بررسی و ارزیابی محدوده‌های مورد استعلام برای فعالیت های معدنی در عرصه های منابع معدنی، نظام مندسازی اجرای فرایندهای مربوط به پاسخ گویی استعلامهای مربوط به اکتشاف معادن در عرصه منابع طبیعی، تبیین نحوه جبران خسارت ناشی از عملیات معدنی در خارج از محدوده‌های مورد موافقت در اداره کل، دستیابی به امار کمی وکیفی مربوط به معادن در عرصه منابع طبیعی، ارتقای دقت، سرعت و نظم در پاسخگویی به استعلامات و در نهایت بسترسازی برای برون سپاری فعالیت های اجرایی از طریق پنجره واحد است.

وی گفت: در صورت بروز مشکل در استعلام ها و نیز اعتراض بر روی نتیجه استعلام ها، کارگروهی در سطح سازمان صمت استان مربوطه و اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل خواهد شد و درصورت عدم رفع، در کارگروهی در سطح کشوری حل و فصل خواهد شد.

وی در ادامه به فرایند استعلام که در این دستورالعمل به آن پرداخته شده اشاره کرد و افزود: مناطق ممنوعه در ابتدای درخواست مشخص شده و بر روی سایر محدوده درخواستی استعلام ها صورت میگیرد.

خادم ادامه داد: پس از تعیین نقاط امیدبخش، طرح اکتشاف تهیه و وزارت صمت اقدام به صدور پروانه اکتشاف کرده و مکتشف از طریق سازمان صمت استان به اداره کل منابع طبیعی استان برای سپردن تعهدات لازم معرفی و متقاضی مراحل اکتشافی را تکمیل کرده و در نهایت گواهی کشف صادر می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا