معاملات آتی و نقدی سکه زیر ذره بین؛

معامله گران طلا بر سر دوراهی

معامله گران طلا بر سر دوراهی

قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا که طی هفته های اخیر اصلی ترین عامل افت بهای طلای جهانی به شمار می رفت، طی چند روز اخیر تحت تاثیر اتفاقات تروریستی در فرانسه قرار گرفته و همزمانی این دو رویداد کار را برای تحلیلگران و معامله گران طلا دشوار کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، بر این اساس بهای سکه در هر پنج سر رسید فعال بازار آتی بورس کالای ایران نسبت به روز شنبه افت قیمت اندکی را تجربه کرد؛ به طوری که سکه سررسید آبان ماه با کاهش ۰/۰۴ درصدی با نرخ ۹۱۷ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت ۹۱۸ هزار تومان به فروش رسید که افت ۰/۰۷ درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۲۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۲ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۲۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت ۰/۰۱ درصدی را نسبت به آخرین معامله تجربه کرد. در آخر نیز سکه تیر ماه با نرخ ۹۳۴ هزار تومان و کاهش ۰/۰۲ درصدی به فروش رسید.

این در شرایطی است که  بهای سکه در بازار نقدی طی روز یکشنبه تغییری را تجربه نکرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹۱۴ هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۶۱ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۴۸ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۶۷ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

به عقیده برخی از تحلیلگران بازار طلا، با افزایش اطمینان از رشد بهای طلا پس از اتفاقات تروریستی اخیر در فرانسه به نظر می رسد بهای سکه در بازار داخل نیز با تبعیت از بازارهای جهانی روند افزایشی در پیش بگیرد و حتی این پیش بینی وجود دارد که تغییر مسیر ناگهانی قیمت طلا، موجب افزایش یکباره تقاضای خرید شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا