بهرامن در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

نگاه تخصصی در سومین همایش سنگ آهن ایران

نگاه تخصصی در سومین همایش سنگ آهن ایران

گروه معادن >سنگ آهن - رییس هیات مدیره خانه معدن ایران درباره سومین همایش سنگ آهن ایران اظهار کرد: سومین همایش سنگ آهن ایران در حالی توسط انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران و همچنین شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این حوزه برگزار می‌شود که شاهد رکود در وضعیت اقتصادی کشور و همچنین رکود در بخش معدن به ویژه در حوزه فلزات هستیم. در نتیجه این اتفاقات بدون شک مشکلات بسیاری در بخش معدن و به ویژه حوزه سنگ آهن وجود دارد، به همین دلیل نیازمند یک استراتژی تخصصی در حوزه‌های مختلف است.

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز توضیح داد: حوزه سنگ آهن خود نیز با توجه به نقش مهمی که در برنامه‌های آینده صنعت فولاد و تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 بر عهده دارد، نیازمند استراتژی تخصصی است.

به گفته وی، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به عنوان یک تشکل معدنی برگزاری این همایش را بر عهده داشته و آن‌را دنبال می‌کند تا با ارائه مقالات علمی و همچنین مقالات تخصصی این حوزه در سومین همایش سنگ آهن ایران بتواند راهکارهایی موثر برای حل مشکلات موجود در این حوزه را مطرح کند.

رییس هیات مدیره خانه معدن ایران با اشاره به وجود نگاهی تخصصی در برگزاری سومین همایش سنگ آهن ایران، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در همایش مطرح شود بحث سرمایه‌گذاری و چگونگی تمرکز روی آن است. در واقع باید موضوع جذب سرمایه در تمامی حوزه‌های مربوط به سنگ آهن از جمله معدن، کنسانتره، گندله و ... بررسی شود تا بتوانیم یک برنامه راهبردی چه در بخش سنگ آهن و چه فولاد کشور باشیم.

سنگ آهن اولین حلقه زنجیره ارزش فولاد محسوب می شود که بدون شک برای موفقیت در حلقه‌های پایانی و دست‌یابی به تولید 55 میلیون تن فولاد نیازمند نگاهی ویژه و برنامه‌ای هدفمند است. به همین دلیل برگزاری همایش سنگ آهن با حضور مسئولان مرتبط با این حوزه و فعالان آن می‌‌تواند اقدامی موثر به شمار آید.

بهرامن اظهار کرد: بدون شک نگاه تخصصی و فوق تخصصی در این همایش و استفاده از نظرات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن که خود دارای تجربه‌های بسیار در این زمینه هستند و در همایش‌های مختلفی در خارج از کشور حضور داشته‌اند، خروجی خوبی برای سومین همایش سنگ آهن ایران به دنبال خواهد داشت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا