معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه:

اولویت فولاد مبارکه تأمین نیاز داخل است

اولویت فولاد مبارکه تأمین نیاز داخل است

گروه معادن - معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه با اشاره به سیاست افزایش عرضه داخلی محصولات این شرکت گفت: فروش داخلی در سال گذشته 4 میلیون و 718 هزار تن بود و در 10 ماهه 96 نیز 4 میلیون و 830 هزار تن محصول فولادمبارکه در داخل به فروخته شده است

به گزارش ماین نیوز،محمود اکبری با اشاره به راهبرد شرکت فولاد مبارکه در رابطه با تأمین نیاز داخلی اظهار کرد: در طی سال‌های اخیر، اولویت‌دهی به تأمین نیاز داخلی، مهم‌ترین راهبرد فروش محصولات فولاد مبارکه بوده و آمارها نیز نشان می‌دهد از سال 94 تاکنون، عرضه داخلی محصولات مبارکه رشد قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه در تشریح این آمار افزود: در سال 95 این عدد 42 درصد و به 4 میلیون و 718 هزار تن رسیده و در 10 ماهه 96 نیز 4 میلیون و 830 هزار تن محصول در داخل به فروش رسیده است.

معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه تصریح کرد: کاهش نیاز به واردات به عنوان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، در دستور کار فولاد مبارکه بوده و در همین راستا نیز به دلیل افزایش تولید و عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار، میزان واردات ورق فولادی از 3.7 میلیون تن در سال 94 به 2.8 میلیون تن در سال 95 و 1.64 میلیون تن در سال جاری رسیده است.

اکبری تأکید کرد: کاهش واردات موجب کاهش نیاز به ارز می‌شود و در سال جاری به طور متوسط واردات محصولات فولادی 27 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: به منظور کاهش فشار نقدینگی به تولیدکنندگان پایین دست نیز، فولاد مبارکه تلاش کرده فروش بلندمدت خود را افزایش دهد.

معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه در مورد توجه به ذائقه مشتریان نیز خاطرنشان کرد: سفارش مشتریان، مهم‌ترین عامل تعیین الگوی تولید در فولاد مبارکه است و در سال‌های گذشته به دلیل تغییر نیاز مشتریان، تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه افزایش یافت.

اکبری اعلام کرد: یکی از این محصولات، کلاف گرم زیر 3 میلی‌متر بود که عرضه داخلی آن در دو سال اخیر به ترتیب 115 و 30 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع صادرات نیز بیان داشت: صادرات همیشه به عنوان یکی از اولویت‌های اقتصادی کشور مطرح بوده و فولاد مبارکه نیز معتقد است که حفظ بازارهای صادراتی و توسعه آن‌ها با صرف زمان حاصل می‌شود و برای آن باید برنامه‌ریزی کرد.

معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه متذکر شد: در همین راستا، حفظ بازارهای صادراتی نیز پس از تأمین نیاز داخل کشور، از سوی فولاد مبارکه دنبال شده است.

اکبری در پاسخ به سؤالی در رابطه با ایجاد انحصار در فروش محصولات تأکید کرد: آمارها این ادعا را ثابت نمی‌کند و افزایش عرضه و تقاضا باعث شده تا فروش فولاد مبارکه نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری محصولات در اختیار فولاد مبارکه نیست و محصولات این شرکت به دلیل کیفیت بالا، همیشه در صدر لیست خریداران قرار دارد.

معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه اظهار کرد: قیمت‌گذاری محصولات در بورس کالا انجام می‌شود و مکانیسم قیمت‌گذاری در این بازار باعث ایجاد قیمت رقابتی، شفافیت، مدیریت ریسک و تسهیل معاملات شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا