دولت پیش نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت را ارائه کند/ حقوق بازنشستگان فولاد به روز شود

دولت پیش نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت را ارائه کند/ حقوق بازنشستگان فولاد به روز شود

دنیای معدن - عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لایحه آزادسازی سهام عدالت باید هر چه سریعتر توسط رئیس جمهور تصویب شود گفت: با تصویب این لایحه وضعیت اسفبار مافیای سهام عدالت در اقتصاد کشور تعیین تکلیف می شود.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (دو شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه نمایندگان مجلس که در حوزه انتخابیه آنها بازنشستگان صنعت فولاد و شرکت های ذغالسنگ حضور دارند، بزرگترین چالش آنها بحث به تعویق افتادن ماه ها حقوق بازنشستگان است که دست آنها به جایی نمی رسد و چندین بار در این رابطه تذکر داده ایم و با هیأت رئیسه نیز جلساتی برگزار کرده ایم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دکتر لاریجانی افزود: موضوع بازنشستگان صنعت فولاد که امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع داشته اند باید هر چه سریعتر مشخص شود از شما می خواهیم با وزیر رفاه جلسه ای داشته و در رابطه با وضعیت اسفبار پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وزیر رفاه در خصوص به روز رسانی حقوق این بازنشستگان اقدامی نکرده است ادامه داد: متأسفانه هم اکنون حقوق بازنشستگان و کارکنان سدسازان تأمین اجتماعی تأخیر زیادی پیدا کرده که احتمالا مشکل بعدی پرداخت حقوق برای افراد حقوق بگیر سازمان تأمین اجتماعی باشد.

پورابراهیمی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش در رابطه با مصوبه اخیر مجلس در بکارگیری نیروهای پیش دبستانی گفت: تلاش بسیاری برای حل مشکلات پیش دبستانی از سوی مجلس صورت گرفته اما در استان های مختلف تفاسیر متعددی در رابطه با این نیروها صورت می گیرد متأسفانه ادارات نشسته اند و تصمیم گیری در این رابطه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه رتبه بندی بازنشستگان معلمی که یک ماه قبل از اجرای این طرح بازنشسته شده اند چه تفاوتی با دیگر بازنشستگان دارند افزود: در رابطه با بازنشستگان این قانون اعمال نشده و باعث اجحاف به کسانی که سال ها در کلاس تعلیم و تربیت کار کرده اند شده و مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد کرده است پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش با مشکل جدی روبرو شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: چرا موضوع سهام عدالت تعیین تکلیف نمی شود.

وی همچنین در تذکری به رئیس جمهور در رابطه با عدم تصویب پیش نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت که در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است تصریح کرد: انتظار از دولت و رئیس جمهور ابلاغ سریع این لایحه است تا وضعیت اسفبار مافیای سهام عدالت در اقتصاد کشور تعیین تکلیف شود و در صحن علنی ابلاغ و با دو فوریت تصویب شود./

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا