پیش بینی بهترین عملکرد برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۶

پیش بینی بهترین عملکرد برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۶

رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه مالی بین‌المللی IIF گفت: ایران در سال آینده میلادی پس از عربستان به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه خبری «شینهوا»، بر اساس مطالعات موسسه مالی بین المللی IIF  (که در واشنگتن قرار دارد)، با رفع تحریم ها از ایران، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی بهترین عملکرد را در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد داشت.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد به دلیل کاهش جهانی قیمت نفت رشد اقتصادی ۱۵ کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جاری میلادی بیش از ۳ درصد نخواهد بود؛ این درحالی است که میانگین رشد اقتصادی این کشورها از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی ۴.۵ درصد گزارش شده بود.

در سال آینده میلادی تنها تعداد اندکی از کشورهای این منطقه دارای رشد اقتصادی قابل قبولی خواهند بود که در میان آنها جمهوری اسلامی ایران با رشد اقتصادی چشمگیر نزدیک به ۶ درصد روبرو خواهد شد. این درحالی است که پیش بینی از رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی تنها ۱.۴ درصد است.

دکتر «گاربیس ایرادیان» رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا موسسه مالی بین المللی ILF گفت: ایران در سال آینده میلادی بعد از عربستان بعنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه خواهد بود و امارات در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا