افزایش قیمت نفت با تعطیلی الفیل

افزایش قیمت نفت با تعطیلی الفیل

کاهش میزان تولیدات نفتی در لیبی در پی تعطیلی میدان نفتی الفیل دراین کشور موجب رشد قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی شد.

قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی در بازارهای جهانی با افزایش همراه شد در حالی که آشفتگی های لیبی بیشترین سهم را در افزایش قیمت این کالا بر عهده داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، کاهش میزان تولیدات نفتی در لیبی در پی تعطیلی میدان نفتی الفیل در این کشور موجب رشد قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی شد.

به این ترتیب، قیمت نفت برنت با رشد 1.4 درصدی به هر بشکه 67 دلار و 38 سنت رسید و قیمت نفت تگزاس آمریکا با رشد 1.2 درصدی هر بشکه 63 دلار و 72 سنت معامله شد.

تعطیلی میدان نفتی الفیلی در لیبی در پی اعتصاب کارگران برای دریافت حقوق معوق خود، موجب بر هم خوردن تعادل در بازارهای جهانی شد.

این میدان نفتی که روزانه در حدود 70 هزار بشکه نفت تولید می کرد هم اکنون تعطیل شده و تولیدات آن به صفر رسیده است.

در این بین، قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با افت 0.1 درصدی به هر اونس یک هزار و 330 دلار رسید.

در بازار فلزات لندن، قیمت آلومینیوم با افت 1.7 درصدی به هر تن دو هزار 195 دلار معامله شد و قیمت مس با کاهش 0.8 درصدی به هر تن 7 هزار و 165 دلار رسید.

قیمت سرب هم با افت 0.5 درصدی هر تن دو هزار و 558 دلار دست به دست شد و قیمت نیکل با کاهش 0.6 درصدی هر تن 13 هزار و 865 دلار  معامله شد.

قیمت قلع هم با رشد 0.2 درصدی به هر تن 21 هزار و 587 دلار معامله شد و قیمت روی با افت 0.6 درصدی هر تن سه هزار و 509 دلار دست به دست شد .

در بازار ارز داخلی، قیمت دلار آمریکا با کاهش همراه شد و به سه هزار و 720 تومان رسید. قیمت پوند انگلیس نیز پنج هزار و 197 تومان معامله شد. قیمت درهم امارات نیز 101 تومان معامله شد و قیمت یورو به چهار هزار و 574 تومان رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا