در معاملات امروز ثبت شد؛

رشد حجم و ارزش معاملات بورس تهران

رشد حجم و ارزش معاملات بورس تهران

در معاملات امروز بورس تهران سرمایه گذاران بیش از یک میلیارد و 380 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 5 هزار و 808 میلیارد ریال بود و در 91 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در داد و ستدهای اولین شنبه اسفند ماه، سرمایه گذاران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 380 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز بورس تهران سرمایه گذاران بیش از یک میلیارد و 380 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 5 هزار و 808 میلیارد ریال بود و در 91 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

شاخص کل بورس متاثر از رشد قیمت نمادهای سایپا، پارس خودرو، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان و گل گهر امروز 19 واحد بالا رفت و به رقم 98 هزار و 176 واحد رسید. همچنین امروز شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 0.42 و 112 واحد صعودی شدند.

نمادهای فولاد مبارکه و ملی مس، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی بودند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مس شهید باهنر، ایران خودرو دیزل، ریخته گری تراکتورسازی ایران، محورسازان ایران خودرو، کمک فنر ایندامین، بهنوش ایران و رینگ سازی مشهد بود.

در مقابل نمادهای سازه پویش، تکنوتار، کارتن ایران، صنایع شیمیایی سینا، داروسازی سینا، داده پردازی ایران و کاشی الوند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق صکوک ایران خودرو، واحدهای صندوق امین یکم و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر از سرمایه گذاران با تشکیل صف های فروش طولانی تلاش کردند از اوراق صکوک ایران خودرو، واحدهای صندوق کمند، سهام مس شهید باهنر، حق تقدم سرمایه گذاری نیرو، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار خارج شوند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله 182 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک ایران خودرو با معامله 2هزار و 500 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا