فیلم ببینید:

مارجین کال، به تصویر کشیدن دغدغه های یک کارگزار

مارجین کال، به تصویر کشیدن دغدغه های یک کارگزار

مارجین کال،Margin Call اصطلاحی مالی در نظام سرمایه‌ گذاری محسوب می شود که معنی دقیق آن «اخطار افزایش سپرده» است.

مارجین کال، درامی که محصول سال 2011 میلادی به کارگردانی جی سی چاندور است که اتفاقی را در بحران مالی سال 2008 آمریکا به تصویر می کشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، مارجین کال،Margin Call  اصطلاحی مالی در نظام سرمایه‌ گذاری محسوب می شود که معنی دقیق آن «اخطار افزایش سپرده» است.

وقتی‌ که شرکت‌ های کارگزاری بورس، اوراق بهادار خود را در ازای وثیقه فروخته باشند، زمانی ‌که وثیقه مذکور دچار افت ارزش شود، بانک وام‌ دهنده با خریدار تماس گرفته و وثیقه با ارزش‌تری را طلب می‌ کند.

 این فیلم اتفاقاتی را در بحران مالی سال ۲۰۰۸ طرح می ‌کند که در یک شرکت کارگزاری بزرگ رخ می‌دهد و روایتی از بحران مالی این شرکت در وال ‌استریت است و سعی دارد بحران مالی و حوادث پس از آن را با بهره‌ گیری از حقایق و عناصر داستانی درام به تصویر بکشد.

"درخواست نهایی" (Margin Call) برشی ۲۴ ساعت از اتفاقات درون یک شرکت است. ساعات ابتدایی روز زمانی است شرکت تصمیم می گیرد تعداد زیادی از کارگزارن خود را اخراج کند. آنهایی که می روند "خوب" و آنهایی که می مانند "بهتر" هستند. معیاری ساده برای تعدیل نیرو! بازار در وضعیت بحرانی است و سود شرکت پایین آمده، در نتیجه بخشی از هزینه های جاری باید کاسته شود و در این بین، اتفاقاتی می افتد که دیدنی است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا