نماینده مجلس مطرح کرد:

پیش بینی کاهش دلار تا ۴۱۰۰ تومان و حمایت از ۳ اقدام بانک مرکزی

پیش بینی کاهش دلار تا ۴۱۰۰ تومان و حمایت از ۳ اقدام بانک مرکزی

حسینی شاهرودی گفت: اقدامات بانک مرکزی مبنی بر انتشار گواهی سپرده ریالی،انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و همچنین پیش فروش سکه بهارآزادی برای مدیریت بازار ارز به عنوان نسخه موقتی برای کنترل قیمت دلار در روزهای پایانی سال قابل قبول است اما این اقدام نمی تواند نسخه دائمی باشد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۳ اقدام بانک مرکزی به عنوان نسخه موقتی کنترل دلار قابل قبول است، گفت: براساس مولفه های اقتصادی قیمت دلار می تواند در روزهای آینده تا حدود ۴۱۰۰ تومان کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، حسن حسینی شاهرودی درخصوص اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: نمی توان قیمت ارز را با دستور تعیین کرد بلکه باید سیاست های اقتصادی به نحوی باشد که عرضه و تقاضا در بازار کنترل شود. در مدت اخیر روند صعودی قیمت دلار از توجیه اقتصادی برخوردار نبود و متاسفانه بانک مرکزی بصورت دیرهنگام به بحث جلوگیری از افزایش غیرمنطقی نرخ دلار ورود کرد. 

وی افزود: در روزهای پایانی سال معمولا تقاضا در بازار با رشد روبرو می شود و رشد نرخ ارز به بهانه ای برای سوداگران تبدیل شده تا گرانی کاذب به مردم تحمیل کنند.پیگیری انجام اقدامات انتظامی از سوی بانک مرکزی برای برخورد با اخلال گران بازار ارز اقدام خوبی بود اما باید انجام این مهم پیشتر صورت می گرفت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید پذیرفت ایجاد آرامش در بازار ارز نیاز به برنامه های صحیح دارد و ثبات باید پایدار و  بلند مدت باشد تا شرایط برای سرمایه گذاری و رونق تولید فراهم شود.

حسینی شاهرودی ادامه داد: اقدامات بانک مرکزی مبنی بر انتشار گواهی سپرده ریالی،انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و همچنین پیش فروش سکه بهارآزادی برای مدیریت بازار ارز به عنوان نسخه موقتی برای کنترل قیمت دلار در روزهای پایانی سال قابل قبول است اما این اقدام نمی تواند نسخه دائمی باشد.براساس مولفه های اقتصادی قیمت دلار می تواند درروزهای آینده تا حدود 4100تومان کاهش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا