نفت دچار افت قیمتی شد

نفت دچار افت قیمتی شد

یک کارشناس حوزه نفت و انرژی گفت: طی روز های اخیر قیمت نفت روی شیب منفی قرار گرفته است.

 

محمد علی خطیبی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به رشد قیمت نفت تا دامنه ۷۰ دلار افزود: متاسفانه در حال حاضر قیمت طلای سیاه متاثر از عوامل مختلف در بازارهای جهانی با کاهش هفت دلاری مواجه شده است.
وی همچنین اظهارداشت: دلائل کاهش قیمت نفت طی روزهای اخیر شامل رشد تولید نفت کشورهای غیر اوپک به ویژه آمریکا، شایعه لغو توافق کاهش تولید اوپک، مواجه بازار نفت با انباشت ذخایر و موارد مشابه دیگر بوده است.
نماینده سابق ایران در اوپک گفت: پیش بینی می شود در ماه مارس تولید نفت کشور آمریکا به ۱۱۰ هزار بشکه افزایش پیدا کند.
وی در ادامه افزود: جدا از این بقیه کشورهای غیر اوپکی نیز میزان تولید نفت را به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه اضافه خواهند کرد.
خطیبی ضمن اشاره به انتشارآمار ذخیره سازی های نفت خام در جهان بیان داشت: این آمار و اطلاعات نشان می دهد هم اکنون بازار طلای سیاه با انباشت ذخایر مواجه است.
وی تصریح کرد: زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد این اضافه عرضه ها در ذخیره سازی ها انباشت می شود.
این کارشناس حوزه نفت و انرژی شایعه لغو توافق کاهش تولید اوپک را از عوامل مهم افت قیمت نفت دانست و گفت: خوشبختانه مقامات اوپک و کشورهای غیر اوپکی که با این سازمان همکاری می کنند مانند روسیه نسبت به شایعه مزبور واکنش شدیدی نشان دادند.
وی افزود: این موضوع گیری موجب شد قیمت نفت مقدار کمی بهبود پیدا کرد ولی آثار افزایش تولیدنفت کشورهای غیراوپک بالاخص آمریکا هنوز بر بازار سایه انداخته است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا