رییس سازمان صنعت، معدن و تحارت استان قزوین خبر داد :

بهره برداری از دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور در قزوین تا اوایل سال آینده

بهره برداری از دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور در قزوین تا اوایل سال آینده

گروه معادن - رییس سازمان صنعت، معدن و تحارت استان قزوین گفت: دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده ، اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند و در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ماین نیوز، علی پرزحمت با اعلام این خبر افزود: این معدن تنها معدن مس کاتدی کشور است که در منطقه طارم سفلی قزوین در حال ساخت است و هم اکنون با حدود 130 میلیارد تومان سرمایه گذاری حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌برداری از آن برای 400 تا 450 نفر به شکل مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحد یکی از 150 طرح شاخص و ممتاز کشوری و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: صنایع مس طارم از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و به دلیل موقعیت آب و هوایی منطقه اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

پرزحمت گفت: عمده مشکلات مربوط به طرح ملی معدن مس طارم مربوط به معارضان محلی بوده که در جلساتی با اداره منابع طبیعی، استانداری قزوین و زنجان حل شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: تامین اعتبار لازم از سوی دولت در این خصوص انجام شده اما پیمانکار به دلیل شرایط سرد منطقه و وضعیت کوهستانی نمی تواند دکل های انتقال برق را نصب کند.


پرزحمت گفت :سرمایه گذار این طرح تنها بخش خصوصی کشور است که در زمینه تولید مس کاتدی فعالیت می کند ولی بخش دولتی در چندین طرح مشابه سرمایه گذاری داشته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا