گندله و کنسانتره سنگ آهن گل گهر در بورس کالا پذیرش شد/عرضه محموله های 50هزار تنی در تالار داخلی

گندله و کنسانتره سنگ آهن گل گهر در بورس کالا پذیرش شد/عرضه محموله های 50هزار تنی در تالار داخلی

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گفت: با پذیرش گندله و کنسانتره سنگ آهن شرکت صنعتی و معدنی گل گهر برای عرضه در تالار داخلی بورس کالا، این دو محصول به زودی در بورس کالا عرضه می شوند.

هیات پذیرش بورس کالای ایران برای نخستین بار گندله و کنسانتره سنگ آهن شرکت صنعتی و معدنی گل گهر را برای عرضه در رینگ داخلی بازار اصلی این بورس پذیرش کرد تا عرضه و کشف قیمت سنگ آهن براساس مکانیسم عرضه و تقاضا یک قدم به اجرا نزدیک تر شود.

در همین ارتباط، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در خصوص پذیرش سنگ آهن در بورس کالا به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: برای نخستین بار محصولات مجتمع گل گهر برای عرضه در تالار داخلی بورس کالا پذیرش شده و در حال بررسی جوانب امر جهت تعیین حجم مناسب برای عرضه در این بازار هستیم.

ناصر تقی زاده افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم مازاد تولید خود را از طریق بورس کالا عرضه کنیم و در این راستا گندله و کنسانتره تولیدی این مجتمع وارد بورس خواهد شد. البته برای عرضه آهن اسفنجی و کشف قیمت این محصول از طریق بورس کالا نیز برنامه داریم.

وی در خصوص مزایای عرضه سنگ آهن و سایر محصولات این حوزه در بورس کالا اظهار کرد: کشف قیمت شفاف و واقعی و شفاف سازی در روند معاملات سنگ آهن از طریق نظام عرضه و تقاضا مهم ترین مزیت ورود به بورس کالاست. ضمن اینکه از این طریق امکان تامین مالی بهتر و کم هزینه تر نیز برای مجتمع های معدنی وجود دارد.

تقی زاده به وجود ابزارهای مالی نوین موجود در بورس کالا برای استفاده تولیدکنندگان جهت تامین منابع مورد نیاز اشاره کرد و گفت: به کمک این ابزارها می توان برای تامین مالی بخش واقعی تولید استفاده کرد و با توجه به پذیرش محصولات این مجتمع در بورس کالای ایران، به زودی برای نخستین بار اقدام به عرضه محصول کنسانتره و گندله سنگ آهن در بورس می کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، قرار است تولیدات این مجتمع در قالب محموله های 50 هزار تنی در رینگ داخلی بورس کالای ایران عرضه و کشف قیمت شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا