در معاملات امروز بورس تهران؛

خودرو، شیمیایی و فراورده های نفتی در صدر معاملات قرار گرفتند

خودرو، شیمیایی و فراورده های نفتی در صدر معاملات قرار گرفتند

در جریان معاملات امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فراورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

 

سرمایه گذاران بورس تهران امروز بیش از 933 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز بورس تهران بیش از 933 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 254 میلیارد ریال بود و در 76 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

امروز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو، مپنا، ایران خودرو و ملی صنایع مس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت 152 واحدی این متغیر شدند. شاخص کل در پایان معاملات امروز به رقم 98 هزار و 148 واحد رسید.

همچنین دو نماد سرمایه گذاری معادن و فلزات و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، مانع افت بیشتر این متغیر شدند. در بازار امروز شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 64 و 551 واحد افت کردند.

در جریان معاملات امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فراورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری توسعه ملی، کارتن ایران، پتروشیمی آبادان، محورسازان ایران خودرو، کاشی الوند، نوسازی و ساختمان تهران و سرمایه گذاری ساختمان ایران بود.

در مقابل نمادهای سرما آفرین، نورد آلومینیوم، کیمیدارو، پارس الکتریک، الکتریک خودرو شرق، سیمان غرب و کاشی پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، سهام قطعات اتومبیل ایران و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل نمادهای اوراق مشارکت شهرداری مترو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی به ارزش 182 میلیون حجمی به ارزش 335 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا