صالح آبادی خبر داد؛

بازنگری برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی

بازنگری برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی

علی صالح‌آبادی در همایش تامین مالی صادرات با اشاره به خدمات بانک توسعه صادرات، اظهارداشت: منابع مالی برای بخش صادرات عمدتا از منابع داخلی و خارجی تشکیل شده که منابع داخلی از جمله منابع ریالی و ارزی بانک از محل سپرده‌گذاری در بانک و منابع صندوق توسعه ملی است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: برنامه ریزی برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی از محل منابع بانک انجام شده و در آینده نیز کاهش بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صالح‌آبادی در همایش تامین مالی صادرات با اشاره به خدمات بانک توسعه صادرات، اظهار داشت: منابع مالی برای بخش صادرات عمدتا از منابع داخلی و خارجی تشکیل شده که منابع داخلی از جمله منابع ریالی و ارزی بانک از محل سپرده‌گذاری در بانک و منابع صندوق توسعه ملی است.

وی افزود: در بسته صادرات غیرنفتی سال ۹۶ منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۱۱ درصد و منابع بانک‌ با نرخ سود ۱۶ تا ۱۸ درصد و در مجموع به طور میانگین با نرخ ۱۴ درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: ۵۰ درصد این منابع ار طرف صندوق توسعه ملی و همچنین معادل آن را بانک تجهیز منابع می‌کنند و در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد. صالح‌آبادی گفت: منابع سازمان توسعه تجارت در قالب تخفیف نرخ سود به صادرکنندگان ارائه می.شود و همچنین منابع بانک مرکزی در قالب سپرده های ریالی و ارزی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده شده است که به صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالا تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در بخش منابع خارجی در حوزه فاینانس و ریفاینانس قرارداد خط اعتبار خریداری که ما به کشورهای دیگر اعطا کرده ایم برای صادرات کالا است. وی ادامه داد: به بانک ملت ایروان ۱۰ میلیون یورو و به عراق ۱۰ میلیون یورو اختصاص یافته و به بانک تجارت پاریس قرار است خط اعتباری برای صادرات داده شود. همچنین با اگزیم بانک نیجریه بانک کوبا، بانک اسپانیا و چند بانک دیگر در حال مذاکره هستیم.

صالح‌آبادی با اشاره به خطوط اعتباری خارجی اظهارداشت: قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره، فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری با سیتیک تراست چین، فاینانس یک میلیارد یورویی با اوبر بانک اتریش و قرارداد بدون محدودیت مبلغ با اگزیم بانک روسیه منعقد شده است.

وی با اشاره به قراردادهای اعتباری کوتاه مدت افزود: قرارداد ریفاینانس ۱۰۰ میلیون دلاری با اگزیم بانک کره، ۲۵ میلیون دلاری با بانک تجارت پاریس و ۳۵ میلیون دلاری با اکو بانک ترکیه منعقد شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا