در معاملات امروز بورس تهران صورت گرفت؛

تغییر مالکیت 997 میلیون برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت 997 میلیون برگه دارایی مالی

صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سایپا دیزل، پتروشیمی آبادان، گرانیت بهسرام، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، سیمان کردستان، سخت آژند و آلومراد بود. در مقابل نمادهای سیمان مازندران، قند شیرین خراسان، گلتاش، نوسازی و ساختمان تهران، مهرکام پارس، مارگارین و سایپا شیشه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 997 میلیون دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سرمایه گذاران بورسی امروز بیش از 997 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 33 میلیارد ریال بود و در 117 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

امروز شیمیایی ها، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

شاخص کل بورس نیز در جریان معاملات امروز 128 واحد افت کرد و به رقم 98 هزار و 300 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 76 و 354 واحد نزولی شدند.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، بانک ملت و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند.

در مقابل نمادهای پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری معادن و فلزات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند و مانع افت بیشتر آن شدند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سایپا دیزل، پتروشیمی آبادان، گرانیت بهسرام، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، سیمان کردستان، سخت آژند و آلومراد بود.

در مقابل نمادهای سیمان مازندران، قند شیرین خراسان، گلتاش، نوسازی و ساختمان تهران، مهرکام پارس، مارگارین و سایپا شیشه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران امروز برای خرید اوراق مشارکت ملی نفت ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت کارکنان نفت و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین سعی کردند از نمادهای اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران خارج شوند.

در پایان معاملات امروز واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر با معامله 129 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و مدیریت صنعت شوینده بهشهر با معامله 157 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا