با هدف کنترل نرخ ارز:

زیرسامانه‌ نیما به سایت سَنا اضافه شد

زیرسامانه‌ نیما به سایت سَنا اضافه شد

مهدی کسرایی پور در جلسه هماهنگی صرافی‌های بانکی برای راه‌اندازی سامانه جدید ارزی اظهارداشت: زیرسامانه‌ای به سایت سنا تحت عنوان نیما اضافه شده که مخفف نظام یکپارچه معاملات ارزی است.


مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از اضافه شدن سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مهدی کسرایی پور در جلسه هماهنگی صرافی‌های بانکی برای راه‌اندازی سامانه جدید ارزی اظهار داشت: زیرسامانه‌ای به سایت سنا تحت عنوان نیما اضافه شده که مخفف نظام یکپارچه معاملات ارزی است.

وی افزود: صرافی‌ها پیشنهاد ارز را در سامانه با مشخصاتی چون نرخ ارز، کارمزد، حداکثر زمان صدور حواله و مهلت اعتبار پیشنهاد ثبت می‌کنند و متقاضیان براساس این پیشنهادها می‌توانند خرید را انجام دهند.

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی درباره دلایل راه‌اندازی سامانه در پایان سال نیز گفت: تقاضای واردات بیشتر در بهار اتفاق می‌افتد و با آماری که از ثبت سفارش‌ها داریم اکنون زمان مناسبی است و تا زمانی که سامانه به ثبات برسد روش قبلی تامین ارز نیز پابرجا خواهد بود و افراد مخیر هستند که از کدام روش استفاده کنند.

کسرایی پور ادامه داد: در گام اول همکاری با صراف‌های بانک‌ها انجام می‌شود و در گام بعدی صراف‌های غیر بانکی و همچنین صادرکنندگان به عنوان فروشنده وارد می‌شوند و ارتباط بین صرافی‌ها نیز برقرار می‌شود.

وی درباره امنیت اطلاعات موجود در سامانه نیز گفت: ارتباط بین سامانه ها از بستر امن صورت می‌گیرد و از طریق اینترنت نیست، در نتیجه ضریب امنیتی بالایی دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا