وزیر امور اقتصادی و دارایی: به دنبال اجرای دقیق نرخ سود 20 درصدی هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی: به دنبال اجرای دقیق نرخ سود 20 درصدی هستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هرچند کاهش نرخ سود به صورت جدی دنبال می شود اما ابتدا قرار است مصوبه قبلی شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود 20 درصدی که هنوز به صورت کامل محقق نشده را اجرایی کنیم.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا،علی طیب نیا روز دوشنبه در حاشیه همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس قرار است بانک مرکزی نظارت خود بر بانک ها را افزایش دهد.
وی ادامه داد: همچنین بانک مرکزی حضور خود در بازار بین بانکی را ارتقا داده به نحوی که نرخ سود حدود 9.5 درصد در بازار بین بانکی امروز به حدود 25 یا 26 درصد رسیده است.
وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این امر به دلیل حضور جدی بانک مرکزی در بازار بین بانکی بوده و انتظار داریم که این روند کاهش ادامه یابد.
وی گفت: همزمان با اعمال نظارت بیشتر و اتخاذ سیاست های مجموعه قبلی بسته کاهش نرخ سود شورای پول و اعتبار، قرار است کاهش نرخ سود در دستور کار این شورا قرار گیرد.
طیب نیا افزود: فکر می کنیم نرخ سودی که اکنون در اقتصاد کشور حاکم است به هیچ وجه با مقتضیات بخش واقعی اقتصاد تناسب و هماهنگی ندارد؛ بنابراین باتوجه به کاهش نرخ تورم، باید شاهد کاهش نرخ سود در آینده باشیم.
ادامه دارد...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا