افزایش سرمایه سومین شرکت بزرگ فولادی بورس پس از برگزاری مجمع

افزایش سرمایه سومین شرکت بزرگ فولادی بورس پس از برگزاری مجمع

دنیای معدن - افزایش سرمایه شرکت فولاد خراسان به عنوان سومین شرکت بزرگ فولادی حاضر در بازار سهام، پس از دریافت مجوزهای لازم و برگزاری مجمع انجام می شود.

حسین احمدی سلیمانی در جریان بازدید مدیران نهادهای مالی فعال در بورس، فعالان صنعت کارگزاری و کارشناسان ارشد بازار سرمایه از کارخانه فولاد خراسان، در پاسخ به خبرنگاران گفت: رکود در ساخت و ساز مسکن و نیز رکود حاکم بر پروژه های عمرانی موجب شده تا صنایع مختلف از این موضوعات تاثیر بپذیرند.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان افزود: بر این اساس در صورت وقوع رونق در صنعت ساخت و ساز و پروژه های عمرانی صنایع بسیاری از جمله صنعت فولاد از این موضوع تاثیرپذیر خواهند بود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت تعامل بخش های صنعتی و بازار سرمایه گفت: فولاد خراسان سومین شرکت بزرگ فولادی حاضر در بازار سهام شناخته می شود و دارای ده ها سهامدار حقوقی و هزاران سهامدار حقیقی است.

این فعال صنعت فولاد کشور با اشاره به این که این شرکت با تولید 1.5 میلیون تن محصول تا کنون 1000 میلیارد تومان سود به سهامداران خود داده است افزود: در مجتمع معادن سنگان 20 میلیون تن کنسانتره و 7.5 میلیون تن گندله تولید می شود که ما سهم قابل توجهی از آن داریم. همچنین ما تنها فولادسازی هستیم که هم به آب و هم به معدن نزدیک هستیم.

وی با بیان این که بخش گندله سازی شرکت زودتر از برنامه پیش بینی شده و تا چند روز دیگر توسط رییس جمهور افتتاح می شود اظهار داشت: شرکت فولاد خراسان با ظرفیت تولید سالانه تولید 1.2 میلیون تن شمش و آهن اسفنجی و تولید سالانه 870 هزار تن به عنوان قطب سوم فولاد کشور شناخته می شود.

احمدی سلیمانی ادامه داد: این شرکت فولادسازی در 9 ماهه امسال توانست 121 ریال سود به ازای هر سهم محقق کند و پیش بینی های تحلیلی از احتمال تحقق 230 ریال سود از سوی این شرکت تا پایان سال جاری حکایت دارد.

به گفته مدیرعامل این شرکت بزرگ فولادی در بورسی افزود: فولاد خراسان با سرمایه 800 میلیارد تومان و ارزش بازاری معادل 2980 میلیارد تومان پس از فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان سومین شرکت بزرگ فولادی حاضر در بازار سهام شناخته می شود و دارای ده ها سهامدار حقیقی و حقوقی است.

وی گفت: در دو سه سال گذشته با وجودی که دشواری ناشی از آثار تحریم ها بر اقتصاد کشور شرایط سختی را بر بنگاه های تولیدی تحمیل کرده بود، توانستیم نه تنها اشتغال موجود را حفظ کنیم، بلکه برای اشتغال زایی بیش تر و توسعه این صنعت مادر در منطقه شرق کشور، طرح های توسعه فولاد را نیز بر اساس برنامه به پیش ببریم و در حال حاضر این شرکت برای حدود 5000 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

احمدی سلیمانی در جریان بازدید فعالان بازار سرمایه از طرح های توسعه این مجتمع صنعتی در نیشابور ادامه داد: همکاران ما با همدلی و تدبیر توانسته اند با وجود شرایط دشوار بازار ظرفیت تولید را حفظ کنند و حتی در سال گذشته 14 درصد بیش از ظرفیت اسمی تولید داشته ایم.

وی افزود: در افق 1404 برای تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور هدف گذاری شده است که ما باید تلاش کنیم با اتمام به موقع طرح های توسعه، سهم خراسان را از این میزان تولید ارتقا ببخشیم.

معاون برنامه ریزی و فن آوری شرکت فولاد خراسان نیز در ادامه در خصوص ترکیب سهامداری این شرکت گفت: در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با 44 درصد، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 13 درصد و صندوق حمایت از بازنشستگان کارکنان فولاد نیز با 13 درصد سهامداران عمده شرکت فولاد خراسان را شامل می شوند.

بهروز اسماعیلی همچنین در خصوص مشتریان محصولات شرکت فولاد خراسان اظهار داشت: شرکتهای فولادسازی، کارخانجات نورد، تجار، شرکتهای ساختمانی و عمرانی و خارجی ها از جمله کشورهای عراق، ترکمنستان و امارات مشتریان این شرکت هستند.

وی با بیان این که 40 درصد بازار مصرف این شرکت استان تهران و 34 درصد استان خراسان رضوی هستند افزود: در مجموعه های تولید فولاد به طور معمول رقابت در دوران رکود است که دوران رونق اقتصادی، بر این اساس اگر در زمان بحران و رکود شرکتهای فعال در این حوزه بتوانند پروژه های توسعه ای خود را تامین مالی کنند و انجام دهند، در گردونه رقابت باقی مانده و موفق می شوند.

این فعال صنعت فولاد در کشور اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته شرکت فولاد خراسان نخستین شرکت بزرگ فولادی کشور است که زنجیره تولید فولاد از مرحله سنگ آهن تا محصول نهایی را در استان محل استقرار یعنی خراسان رضوی خود مدیریت می کند.

معاون برنامه ریزی و فن آوری شرکت فولاد خراسان اضافه کرد: از سوی دیگر بنا داریم پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و پس از برگزاری مجمع اقدام به افزاش سرمایه این شرکت کنیم.

اسماعیلی در خصوص تاثیر برجام بر تولیدات شرکت فولاد خراسان نیز گفت: دسترسی دوباره به تکنولوژی روز دنیا و افزایش اتباط با سایر فولادسازان و رشد راندمان تولید از جمله اتفاقات دوران پساتحریم در این شرکت بوده است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا