هفت خوان معوقات حقوقی کارگران فولاد نطنز همچنان باقی است

هفت خوان معوقات حقوقی کارگران فولاد نطنز همچنان باقی است

دنیای معدن - کارگران شرکت فولاد نطنز که 10 ماه حقوق دریافت نکرده بودند با پیگیری انجام شده کمی وضعیت بهتری پیدا کرده اند، اما مشکلات اصلی آنان همچنان باقی است.

در تاریخ 17 بهمن گزارشی در این خبرگزاری منتشر شد مبنی بر اینکه کارگران فولاد نطنز 10 ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و وضعیت بغرنجی را پشت سر می گذارند. پس از انتشار گزارش وضعیت بغرنج کارگران فولاد نطنز به خاطر عدم دریافت 10 ماه حقوق و قطع بیمه آن ها، مشکل بیمه کارگران حل شد، اما هفت خوان یا بهتر بگوییم ده خوان معوقات حقوقی باقی است.

یکی از موضوعاتی که دغدغه کارگران فولاد نطنز بود، قطع بیمه تأمین اجتماعی به علت بدهی این شرکت به تأمین اجتماعی نطنز بود.

بیمه کارگران شرکت فولاد نطنز وصل شد

در همین زمینه حسین شهنازی - رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی نطنز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بیمه کارگران فولاد نطنز وصل شده است.

وی افزود: با پرداخت معوقات 2 ماه بیمه شهریور و آذر 96، مشکل بیمه رفع شده و کارگران این شرکت می توانند از مزایای دفترچه بیمه و خدمات آن بهره ببرند.

رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی نطنز گفت: با پرداخت حق بیمه شهریور 96، مشکل بیمه بیکاری هم حل شده و افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می کردند نیز دیگر مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، یکی دیگر از معضلاتی که گریبان گیر کارگران فولاد نطنز است، عدم دریافت 10 ماه حقوق در 2 سال گذشته است که باعث نارضایتی و مشکلات معیشتی فراوانی برای کارگران این مجموعه شده است.

تنها بخشی از حقوق مهرماه 96 را دریافت کرده ایم

یکی از کارگران فولاد نطنز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بعد از گذشت مدتی بخشی از حقوق مهرماه 96 را دریافت کرده ایم.

وی افزود: این بخش از حقوق مربوط به پایه حقوق کارگری است که به صورت خُرد به خُرد به کارگران داده شده است که حدود نیمی از حقوق را در بر می گیرد.

این کارگر فولاد نطنز گفت: بخش دوم حقوق که شامل حق شیفت، حق مسئولیت و دیگر مسائل می شود هنوز پرداخت نشده است و مشخص نیست تا چه زمانی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: مسئولان فولاد نطنز دائماً به ما می گویند که این بخش از حقوقتان پرداخت می شود، اما هیچ تاریخ و زمان مشخصی ندارد و از آنجایی که نزدیک ایام نوروز هستیم، با این وضعیت باز هم شرمنده خانواده خود خواهیم شد.

 این موضوع تنها یک وجه از چند وجه مشکلات کارگران فولاد نطنز و هزار توی آن است که وضعیت خانوادگی و معیشتی آن ها را به یک هفت خوان معروف و یا بهتر بگوییم به یک ده خوان بدون حقوق تبدیل کرده است.

کمک هایی برای افزایش تولید فولاد نطنز صورت می گیرد

مرتضی صفاری نطنزی- نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات کارگران فولاد نطنز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کمک هایی برای افزایش تولید در فولاد نطنز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: متأسفانه در 2 ماه اخیر به علت بیماری نتوانستم به صورت مستقیم پیگیر ماجرا باشم، اما از طریق فرمانداری نطنز و دفتر اینجانب در نطنز پیگیر ماجرا بودم.

نماینده مردم نطنز گفت: طی نشست هایی که در فرمانداری نطنز با مسئولان فولاد نطنز برگزار شد مقرر شده که کمک هایی به این شرکت انجام شود تا با افزایش تولید بتوانند معوقات خود را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا طبق شواهد مسئولان شهرستان نطنز در تلاشند تا بتوانند مشکلات کارگران فولاد نطنز که تعداد آن ها حدود 300 نفر است و همه دارای خانواده و عائله هستند را حل کنند و علی رغم همه تلاش ها هنوز مشکلات معوقات به قوت خود باقی است.

کارگران فولاد نطنز 2 ماه حقوق معوقه دارند

محمد صنیعی معمار، سرپرست امور اداری و کارکنان دفتر مرکزی شرکت فولاد نطنز در تهران در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در نطنز اظهار کرد: معوقات حقوق کارگران فولاد نطنز تنها 2 ماه است و 10 ماه نیست.

وی افزود: تنها 2 ماه حقوق معوقه داریم که با اقدامات انجام شده و تأمین اعتبار صورت گرفته تا پایان سال این میزان هم تسویه خواهد شد تا کارگران فولاد نطنز مشکلی برای شب عید نداشته باشند.

مدیر امور اداری دفتر مرکزی فولاد نطنز گفت: تدابیری اخذ کردیم که مشکلات حل شود و به جای مابقی معوقات قبلی جهت تسویه، به کارگران فولاد نطنز چک داده شده است.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی گریبان گیر همه شرکت های بزرگ در کشور است که به عنوان نمونه شرکت فولاد مبارکه سپاهان اصفهان هم دچار همین مشکلات است که به تازگی از روند زیان دهی خارج شده به سود دهی رسیده است.

صنیعی پیرامون مشکل بیمه کارگران فولاد نطنز ، خاطرنشان کرد: با پرداخت معوقات مشکل بیمه حل شده و اکنون کارگران فولاد نطنز می توانند از مزایای دفترچه بیمه خود استفاده کنند.

چکی برای معوقات خود دریافت نکرده ایم

یکی دیگر از کارگران فولاد نطنز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در نطنز اظهار کرد: هیچ گونه چکی برای معوقات عقب افتاده خود دریافت نکرده ایم.

وی افزود: با پرداخت بخشی از حقوق مهرماه 96 که در چند روز گذشته به صورت خُرد خُرد پرداخت شده است، حقوق ماه های مهر، آبان، آذر، دی و اسفند 95 و بخشی از حقوق مهرماه 96 و ماه های آبان، آذر و دی ماه سال جاری را از این شرکت طلب کار هستیم و تا این لحظه که اواخر بهمن ماه هستیم بدون احتساب این ماه حدود هشت ماه و نیم حقوق دریافت نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا مقرر شده که شرکت فولاد نطنز تا پایان سال جاری 2 ماه حقوق معوقه و عیدی امسال را واریز کند که تا این لحظه این اتفاق رخ نداده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی شرکت فولاد نطنز چند بار تماس گرفته شد که متأسفانه پاسخی دریافت نشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا