در هفته گذشته رخ داد:

شاخص بورس تهران پر بازده‌ترین شاخص در میان 17 شاخص معتبر بین المللی

شاخص بورس تهران پر بازده‌ترین شاخص در میان 17 شاخص معتبر بین المللی

در هفته منتهی به 18 بهمن ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخ 18 بهمن 1396 به عدد 98300 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 166 واحد افزایش داشته است.

 گزارش بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته ‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی بورس تهران در هفته منتهی به 18 بهمن ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخ 18 بهمن 1396 به عدد 98300 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 166 واحد افزایش داشته است.

 در این هفته حجم معاملات 5437 میلیون سهم و ارزش آن 12694 میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 29 درصد و 28 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3923820 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 2 . 0 درصد افزایش داشته است.

همچنین از ابتدای سال 96 تا مورخ 18 بهمن ماه، شاخص کل با 3 . 27 درصد افزایش به رقم 98300 واحد رسید و شاخص کل هم وزن با 12 درصد افزایش عدد 17607 واحد را تجربه کرد .

صنعت «فلزات اساسی» با 6 . 40 درصد و 3 . 32 درصد بیشترین ارزش و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

 بر این اساس در 30 روز منتهی به 11 بهمن ماه 1396، «محصولات چوبی » با بازدهی مثبت 6 . 38 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی » با افت 7 . 14 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 2 . 0 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس هنگ کنگHANG SENG) ) با افت 8 . 7 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا