عملکرد 14 ساله تالار منطقه ای اصفهان تبیین شد

عملکرد 14 ساله تالار منطقه ای اصفهان تبیین شد

طی 14 سال فعالیت تالار منطقه ای اصفهان تعداد 106000 کد سهامداری صادر شده که نشان می دهد به طور متوسط سالیانه حدود 7500 نفر برای اولین بار از طریق تالار اصفهان اقدام به خرید اوراق بهادار کرده اند.

 

در 14 سال فعالیت تالار منطقه ای اصفهان 106000 کد سهامداری صادر شده و به طور متوسط سالیانه حدود 7500 نفر برای اولین بار از طریق تالاراصفهان اقدام به خرید اوراق بهادار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محسن شیرازی مدیر تالار منطقه ای اصفهان در نشست مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در یک دهه اخیر اقدامات کلان خوبی در بازار سرمایه انجام گرفته است که از جمله مهمترین آن ها می توان به تاسیس فرابورس ایران و بورس انرژی اشاره کرد. در این مدت ابزارهای نوین مالی همچون قراردادهای آتی، اختیار معامله، اوراق اجاره، ساخت و مرابحه طراحی و به بازار سرمایه معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این یک دهه نهادهای مالی جدیدی پدید آمده اند که تا قبل از آن وجود نداشته اند گفت: در این مدت نهادها مالی مانند شرکت های مشاور سرمایه گذاری، سبد گردان، تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری به وجود آمده اند و اخیراً شاهد ظهور شرکت رتبه بندی هستیم.

شیرازی در ادامه به تعریف سازو کارهای لازم برای نظارت بر بازار اولیه و ساماندهی این حوزه از بازار سرمایه پرداخت و درخصوص عملکرد تالارمنطقه ای اصفهان گفت: طی 14 سال فعالیت تالار اصفهان، تعداد شرکت های کارگزاری فعال این استان از 18 شرکت به 69 شرکت با تعداد 136 شعبه، تالاراختصاصی، دفتر پذیرش یا نمایندگی رسیده است.

وی یادآور شد: طی 14 سال فعالیت تالار منطقه ای اصفهان تعداد 106000 کد سهامداری صادر شده که نشان می دهد به طور متوسط سالیانه حدود 7500 نفر برای اولین بار از طریق تالار اصفهان اقدام به خرید اوراق بهادار کرده اند.

شیرازی درخصوص شرکت هایی که سهام آن در تالار منطقه ای اصفهان معامله می شود گفت: از حدود 510 شرکت بورسی یا فرابورسی تعداد 51 شرکت با ارزش بازاری معادل 43000 میلیارد تومان در اصفهان قرار دارند که تقریبا سهمی 9 تا10درصدی در ارزش بازار بورس و فرابورس به خود اختصاص داده اند.

مدیرتالار منطقه اصفهان با اشاره به اینکه در 14 سال گذشته مجموعا 52449 نفر در این بورس آموزش دیده اند، اظهار داشت: در این مدت معادل 211000 نفرساعت آموزش از طریق تالار اصفهان به شرکت کنندگان در دوره های آموزشی ارائه شده است. به این ترتیب میانگین سالانه تعداد افراد آموزش دیده به 3800 نفر و میزان آموزش صورت گرفته در سال برابر 15000 نفرساعت است.

وی برنامه های آتی تالاراصفهان را اعلام کرد و افزود: تالار منطقه ای اصفهان بسط و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ سرمایه گذاری و سهامداری، بستر سازی و حمایت از حضور و ایجاد نهادهای مالی در استان و آشناسازی بیشتر شرکت ها با بازار سرمایه، بورس اوراق بهادار و فرابورس و شناساندن مزایا و فرصت های این حوزه به فعالان اقتصادی را از جمله برنامه های آینده خود معرفی کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا