در معاملات اولین روز هفته بورس تهران؛

649 میلیون برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند

649 میلیون برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند

در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 649 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و 614 میلیارد ریال بود و در 60 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در داد و ستدهای اولین روز هفته جاری، سرمایه گذاران بورسی بیش از 649 میلیون برگه سهم ،حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 649 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و 614 میلیارد ریال بود و در 60 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در بازار امروز گروه های فرآورده های نفتی، شیمیایی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی سینا، مدیریت صنعت شوینده بهشهر، ایرکا پارت صنعت، پارس الکتریک، رینگ سازی مشهد، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و حمل و نقل پتروشیمی بود.

در مقابل نمادهای فراوری مواد معدنی، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت اصفهان، باما، معادن بافق و کاشی الوند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام مدیریت صنعت شوینده بهشهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران خارج شوند.

امروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله 42 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 105 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با تاثیر منفی نمادهای ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، مپنا، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت تهران و پتروشیمی خارک 516 واحد افت کرد و به رقم 97 هزار و 782 رسید.

همچنین شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 503 و 386 واحد افت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا