سرقینی:

تاکنون هیچ‌ عوارضی روی صادرات سنگ آهن وضع نشده

تاکنون هیچ‌ عوارضی روی صادرات سنگ آهن وضع نشده

گروه معادن >سنگ آهن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد وضع عوارض پلکانی برای صادرات سنگ آهن در حال بررسی در مراجع مربوط بوده ، اما تاکنون هیچ گونه عوارضی وضع نشده است.

به گزارش ماین نیوز، جعفر سرقینی در خصوص برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها با عنوان "وضع عوارض 15 درصدی برای صادرات چه اثراتی با خود به همراه دارد، صادرات سنگ آهن زیر فشار عوارض" افزود: وضع عوارض صادرات بر روی مواد خام معدنی از جمله سنگ آهن موضوع تازه ای نیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال‌های گذشته و به صورت جدی از سال 1392 به دنبال راهکار عملیاتی کردن وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن دانه بندی شده بوده است.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد، نیاز به این ماده استراتژیک (سنگ آهن) در افق 1404 به بیش 155 میلیون تن خواهد رسید، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌ها و در صورت عدم کشف ذخایر جدید سنگ آهن، کشور چند سال پس از افق 1404 با کمبود سنگ آهن داخلی مواجه خواهد شد.

سرقینی گفت: در حال حاضر نیز تعدادی از واحدهای معدنی بزرگ به دلیل کمبود سنگ آهن و حتی اقتصادی نبودن استخراج آن، در حال مذاکره برای خرید معدن سنگ آهن از کشورهای دارای معادن غنی هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این وزارتخانه بنا به وظایف محوله از جمله صیانت از منابع ملی و ایجاد ارزش افزوده جهت رونق بخشیدن به تولید، اشتغال و در نهایت شکوفایی اقتصاد کشور، پیشنهاد وضع عوارض را به صورت پلکانی و با توجه به نیاز کشور برای سال آینده و سال‌های آتی ارایه داده است.

سرقینی افزود: این پیشنهاد در حال بررسی در مراجع مربوط بوده ، اما تاکنون هیچ گونه عوارضی برای صادرات سنگ آهن وضع نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا