آغاز تولید آزمایشی کارخانه گُندله سازی «مجتمع فولاد خراسان»

آغاز تولید آزمایشی کارخانه گُندله سازی «مجتمع فولاد خراسان»

دنیای معدن -کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان با پشت سر نهادن موفقیت آمیز نخستین تولید آزمایشی خود، اولین محصول گندله خود را تولید کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان از انجام نخستین «تست گرم» کارخانه گندله سازی این شرکت و تولید موفقیت­آمیز نخستین محصول گندله در این مجتمع خبر داد و بیان کرد: راه اندازی کوره و تجهیزات اصلی کارخانه گندله سازی «مجتمع فولاد خراسان» دوشنبه 16 بهمن ماه با موفقیت انجام و این حلقه مهم از زنجیره تولید فولاد در شرق کشور آماده تولید رسمی محصول استرانژیک گُندله سنگ آهن شد.

مهندس سیدحسین احمدی خاطر نشان ساخت: تست سرد تجهیزات دو هفته قبل با موفقیت انجام شده بود و اینک پس از پشت سرنهادن تقریبی یک ماه از روشن نمودن کوره اصلی و رسیدن آن به دمای مورد نیاز، تجهیزات اصلی آن، به ویژه کوره­ی پخت گندله زیر بار قرار گرفت و نخستین محصول گندله آزمایشی در این کارخانه تولید گردید.

به این ترتیب کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان، آماده راه اندازی رسمی و ورود به مدار تولید شده است تا همان گونه که مدیر عامل این شرکت بارها تاکید کرده است، استراتژی تکمیل زنجیره تولید «از معدن تا محصول نهایی» حلقه های پایانی خود را تکمیل نماید.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان افزود:  تولید گندله از کنسانتره سنگ آهن یکی از نیازهای اصلی ما برای پایدار نمودن تولید فولاد است و حال این ظرفیت مهم در منطقه به فعلیت رسیده است.

به گفته مدیر گندله­سازی این مجتمع پس از روشن نمودن کوره، حدود سی روز کاری تا رسیدن آن به دمای 1100 درجه مورد نیاز، زمان لازم است که هفته گذشته با آماده شدن کوره و اعلام شرکت سازنده ایرانی، نخستین محموله کنسانتره وارد مرحله تولیدگندله خام شد و پس از آن در کوره گرم، گندله پخته استحصال گردید.

مهندس ناصری مدیر کارخانه گندله سازی افزود: بخش عمده تجهیزات گندله سازی از جمله ایستگاه تخلیه و تجهیزات انتقال، کوره پخت، سرند ها و سایر تجهیزات در این تولید آزمایشی با موفقیت تست شده اند.

به گزارش روابط عمومی فولاد خراسان، کارخانه گندله سازی این شرکت با نرخ تولید اسمی 336 تن در هر ساعت و فعلی 110 تن در ساعت، گندله را از کنسانتره سنگ آهن استحصال خواهد نمود که نتایج راه اندازی آزمایشی حاکی از کامل و آماده به کار بودن همه تجهیزات برای رسیدن به ظرفیت تولید است.

گفتنی است برای ساخت کارخانه گندله سازی فولاد خراسان با ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن گندله، 5000میلیارد ریال سرمایه گذاری در این مجتمع صورت گرفته و دست کم 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد نمود.
راه اندازی رسمی این کارخانه ظرف روزهای آینده با حضور مقامات عالی کشور صورت خواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا