اقدامات زیرساختی در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس و لامرد

اقدامات زیرساختی در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس و لامرد

دنیای معدن - گزارش اقدامات زیرساختی در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس و لامرد طی سال های گذشته حاکی از برنامه اشتغالزایی برای بیش از 10 هزار نفر با محوریت تقویت اقتصاد مناطق محروم دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، گزارش های اعلامی از سوی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به مناسبت دهه فجر نشان می دهد؛ جذب سرمایه گذاری برای 6 طرح صنعتی با  مجموع سرمایه گذاری حدود 628 میلیون دلار و اشتغالزایی حدود 502 نفر  در حال انجام  است.
همچنین اجرای 6 طرح توسعه ای در دستورکار شرکت های مستقر در این منطقه قرار دارد که عملیات اجرایی این طرح ها با مجموع سرمایه گذاری حدود 2222 میلیون دلار و اشتغالزایی حدود 3720 نفر آغاز شده است.
بنابر این گزارش، رقمی بالغ بر 365 میلیارد ریال نیز صرف تکمیل زیرساخت های منطقه، گازرسانی و برق رسانی به صنایع مستقر در این مجموعه شده است.

مناطق ویژه صنایع ویژه صنایع انرژی بر لامرد

طرح جامع این منطقه در ابتدا با اهداف کمی استقرار 10 میلیون تن سیمان، 5 میلیون تن پتروشیمی، 1 میلیون تن آلومینیوم، 2هزار مگاوات برق نیروگاه سیکل ترکیبی مصوب شده بود که در آخرین بازنگری اهداف کمی این منطقه به 600 هزارتن منیزیم، 200 مگاوات برق خورشیدی، 1860 مگاوات برق نیروگاه سیکل ترکیبی، 500 میلیون تن محصولات پتروشیمی، 10 میلیون تن سیمان و 1 میلیون تن آلومینیوم تغییر یافته¬است.
عملیات اجرایی جاده شریانی برای دسترسی سایر صنایع، استقرار سرمایه گذاران خدماتی ( بیمه – بانک و ...) در اراضی کانکسی، واگذاری اراضی به سرمایه گذاران مختلف ( پترو فرآیند کرخه – پارس بتن نیرایی – سمنت پلاست –کارخانه سیمان سفید – پارس استیل زاگرس ) و ادامه احداث شبکه تامین آب دوران ساخت تا اراضی پتروشیمی بخشی از اقدامات انجام شده با تمرکز بر توسعه زیرساخت ها بوده است.

این گزارش حاکی است، طی سال های 92 تا 95؛ سالانه 150 نفر به طور مستقیم و 300 نفر به طور غیرمستقیم در این منطقه اشتغالزایی شده است. اشتغالزایی در 10 ماه نخست 96 افزایش چشمگیری داشته است و آمارها نشان می دهد؛ 2000 نفر به طور مستقیم و 7000 نفر به طور غیرمستقیم در این منطقه مشغول به کار هستند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا