نوریان در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

توافق وزارت صمت و محیط زیست برای فعالیت در آنومالی D۱۹

توافق وزارت صمت و محیط زیست برای فعالیت در آنومالی D۱۹

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو از توافق بین سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعالیت در آنومالی D19 خبر داد.

محمود نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره آخرین وضعیت آنومالی D19 اظهار کرد: با همکاری وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت و سازمان محیط زیست و همچنین براساس توافق‌های صورت گرفته میان وزارتخانه و این سازمان در حال آزادسازی منطقه هستیم تا اقدامات در آنومالی D19 را آغاز کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محیط زیست دیگر مخالفتی درباره آنومالی D19 ندارد؟ بیان کرد: توافقی صورت گرفته تا کمی محدوده‌ها را جا‌بجا کنند تا هم به زیستگاه یوزپلنگ آسیبی وارد نشود و هم معادن بتوانند کار خود را انجام دهند.

نوریان درباره دیگر پروژه‌های این شرکت که در آینده افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه آهن اسفنجی در اولین فصل سال آینده افتتاح شود.

نوریان با اشاره به بودجه سال 97 و بحث حقوق دولتی و بهره مالکانه در بودجه، افزود: ما حقوق دولتی پرداخت نمی‌کنیم. در زمینه بهره مالکانه نیز قراردادی با ایمیدرو داریم که همان درصد‌هایی است که از قبل داشتیم، در نتیجه برای ما هیچ فرقی نکرده است. البته میزان آن بستگی به قیمت مواد معدنی دارد زیرا درصدی که از آن یاد کردم درصد ثابتی است.

وی ادامه داد: حقوق دولتی را ایمیدرو پرداخت می‌کند و ما تنها حق انتفاع را می‌دهیم. میزان حق انتفاع برای سال 97 حدود 300 میلیارد تومان است.

نوریان درباره طلب چادرملو از ذوب‌آهن افزود: ما از ذوب‌آهن طلبی نداریم. قرار بود از ما سنگ بخرند که برای این کار اقدام نکردند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا