در مقایسه با مدت مشابه؛

افزایش 110 درصدی عملکرد سه ماهه قند هکمتان

افزایش 110 درصدی عملکرد سه ماهه قند هکمتان

شرکت قند هکمتان در دوره سه ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 مبلغ 174 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 110 درصد افزایش داشت.

 

شرکت قند هکمتان اطلاعات و صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 273 میلیارد و 600 میلیون ریال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت قند هکمتان با انتشار صورت های مالی سه ماهه نخست سال مالی 97 خود اعلام کرد در دوره سه ماهه یاد شده مبلغ 47 میلیارد و 774 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 174 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 110 درصد رشد داشت.

 "قهکمت" در سه ماهه نخست سال مالی قبل مبلغ 83 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود.

به سود خالص این دوره سود انباشته ابتدای سال افزوده شد و در نهایت مبلغ 30 میلیارد و 376 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

این شرکت دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به 30 آذر ماه 96را حسابرسی نشده نسبت به اطلاعیه قبلی منتشر کرد.

قابل توجه این که بهای فروش هرکیلو شکرچغندری به مبلغ 29 هزار ریال به تفکیک به مبلغ 27 هزار و 220 ریال بابت قیمت فروش در بازار و مبلغ یک هزار و 780 ریال بابت مابه التفاوت هرکیلو گرم شکر چغندری از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شده است.

همچنین سود هر سهم با احتساب مابه التفاوت شکرچغندری تولیدی از قرار هر کیلوگرم یک هزار و 780 ریال و افزایش جذب چغندر نسبت به پیش بینی اولیه به مقدار 420 هزار تن، به مقدار 50 هزار تن که با احتساب جذب چغندر در شهریور ماه سال 97 به مقدار 25 هزار تن جمعا 495 هزار تن، بانرخ فروش تفاله خشک، تروملاس به ترتیب سه هزار و پانصد، یک هزار و دویست، و 8 هزار و پانصد ریال و تفاله و قند سهم چغندرکاران از قرار هر کیلوگرم به ترتیب20 و 500 ریال محاسبه شده است.

پیش بینی می شود مقدار تفاله و قند سهمیه چغندرکاران به ترتیب به مقدار شش هزار و600 تن باشد که در صورت اعلام نرخ مصوب جدید سهمیه های مذکور حسب ضرورت و اهمیت، پیش بینی سود هرسهم اصلاح واعلام خواهد شد.

یاد آور می شود، قند هکمتان دلایل تغییرات واقعی سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی به شرح ذیل اعلام کرد و بر این اساس فروش محصولات فرعی تفاله خشک و تروملاس به صورت آزاد وسهمیه ای به حساب بهای تمام شده چغندر منظور شده و ماهیت کاهنده دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا