وضعیت بغرنج کارگران فولاد نطنز

وضعیت بغرنج کارگران فولاد نطنز

دنیای معدن - کارگران شرکت فولاد نطنز 10 ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و این موضوع باعث مشکلات عدیده ای در وضع زندگی آن ها شده است و کار را تا جایی پیش برده که وضعیت بغرنجی در زندگی آن ها به وجود آمده است.

شرکت فولاد نطنز در سال 1378 در قالب طرح توسعه و با هدف تولید انواع میلگرد صنعتی و ساختمانی و تأمین مواد اولیه واحدهای صنایع مفتولی خود و ارائه خدمت در بخش صنعت و جلوگیری از واردات محصولات فولادی به کشور و ایجاد حداقل 10 هزار فرصت شغلی تأسیس شد.اما چند ماهی است که این شرکت بزرگ در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود به صورت نامنظم عمل کرده و اخیراً حقوق معوقه کارگران این شرکت به 10 ماه رسیده است که باعث بروز مشکلات فراوانی برای زندگی آن ها شده است.

تأخیر در پرداخت ها اقتصاد خانواده را به هم ریخته است

یکی از کارگران فولاد نطنز، اظهار کرد: 10 ماه تأخیر و نامنظمی پرداخت حقوق باعث شده است که وضعیت اقتصاد خانواده ما به هم بریزد.

وی افزود: دو فرزند دارم که یکی از آن ها دختر است و چند سال است که عقد کرده، ولی به علت عدم توانایی مالی من برای تهیه جهیزیه نمی تواند به خانه بخت برود و چند سال است که این گونه بلاتکلیف است.

این کارگر شرکت فولاد نطنز گفت: به دلایلی نامعلوم حقوق های ماهیانه ما را نصف کرده اند یعنی یک سری از کارکنان فقط حق مسئولیت و حق شیفت خود را دریافت می کنند و یک سری دیگر فقط حقوق قانون کار بدون حق شیفت و مزایا را دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: همین موضوع باعث شده در ماه نصف حقوق دریافت کنیم و حقوق ماه های آبان، آذر، دی، اسفند و نیمی از حقوق مهرماه سال 95 و همچنین حقوق ماه های آبان، آذر و دی ماه سال جاری و بخش زیادی از حقوق مهرماه امسال را از شرکت طلب داریم.

این کارگر شرکت فولاد نطنز خاطرنشان کرد: با این وضعیت دریافتی حقوق ها که نزدیک شب عید هم هستیم نمی توانیم خرجی خانواده را بدهیم و شرمنده آن ها شده ایم.

به گزارش ایسنا این تنها یک طرف ماجرا است و طرف دیگر آن پرداخت نکردن حق بیمه از طرف شرکت فولاد نطنز و قطع بیمه کارگری است که مشکلات آن ها را افزون کرده است.

بیمه ها قطع شده است

یکی دیگر از کارگران شرکت فولاد نطنز به قطع بیمه خود اشاره کرد و گفت: به علت عدم پرداخت حق بیمه، بیمه کارگران این شرکت نیز قطع شده است.

وی افزود: برای تمدید دفترچه بیمه مراجعه کردیم که متوجه شدیم به علت عدم پرداخت حق بیمه، بیمه ما هم قطع شده است و از آن اطلاعی نداشتیم.

این کارگر شرکت فولاد نطنز گفت: دختر من دچار بیماری شده بود که به علت عدم پرداخت حق بیمه با این وضعیت بد حقوقی، مجبور شدم به صورت آزاد او را به بیمارستان ببرم.

وی تصریح کرد: اخیراً گفته شده که مسئولان فولاد نطنز حق بیمه آذرماه سال جاری را پرداخت کرده اند که امیدواریم این گونه باشد.

این کارگر شرکت فولاد نطنز خاطرنشان کرد: اگر حق بیمه ها این گونه پرداخت شود و این همه نوسان وجود داشته باشد، چگونه می توانیم به عنوان سابقه بیمه برای بازنشستگی به آن نگاه کنیم و به آینده امیدوار باشیم.

حقوق معوقه کارگران فولاد نطنز پرداخت می شود

یوسف حسنی بافرانی- فرماندار شهرستان نطنز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیگیر مشکلات به وجود آمده برای کارگران فولاد نطنز هستیم و اقداماتی هم انجام شده است.

وی افزود: طی جلساتی که با مدیران این مجموعه برگزار شده است، مقرر شده که حقوق معوقه دو ماه از کارکنان فولاد نطنز در بهمن ماه سال جاری و حقوق دو ماه دیگر آن در اسفندماه سال جاری به همراه عیدی کارکنان پرداخت شود.

فرماندار نطنز گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم آن را حل کنیم تا از سختی و مشقت قشر کارگر نطنز به خصوص کارگران مجتمع فولاد نطنز بکاهیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا