اکبریان در گفت‌وگو با ماین نیوز تشریح کرد:

جزئیات پروتکل احیای معادن کوچک و متوسط سنگ آهن

جزئیات پروتکل احیای معادن کوچک و متوسط سنگ آهن

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران از امضای پروتکل احیای معادن کوچک و متوسط سنگ آهن بین ایمیدرو به عنوان هدایت کننده، شرکت‌های گل گهر و میدکو به عنوان شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذار و انجمن سنگ آهن ایران و خانه معدن ایران به عنوان تشکل‌های تخصصی خبر داد.

مهرداد اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه این پروتکل ساعتی قبل در حضور محمد شریعتمداری وزیر صمت امضا شد، توضیح داد: وظیفه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن این است که اعضایی را که پروانه بهره‌برداری دارند اما معادن آنها فعال نیست و یا ادامه فعالیت آنها نیازمند سرمایه‌گذاری است و نیازمند یک سری از حمایت‌ها – نه لزوما مالی – هستند شناسایی کرده و به شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذار یعنی گل گهر و میدکو معرفی کند.

وی افزود: معادن کوچک و متوسط لزوما برای ادامه فعالیت به کمک مالی نیاز ندارند بلکه نیازمند کمک‌های مشاوره‌ای یا تامین تجهیزات موردنیاز هستند. یا مثلا برخی معادن توانایی ایجاد واحد فراوری ندارند که در این زمینه گل گهر یا میدکو می‌توانند به این واحدها کمک کنند که با این کار هم معدندار سود می‌برد و هم شرکت سرمایه‌گذار.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: انجمن سنگ آهن ایران واحدهای واجد شرایط دریافت کمک یا نیازمند سرمایه‌گذاری را شناسایی خواهد کرد و پس از بررسی پتانسیل سرمایه‌گذاری در آن و توجیه اقتصادی این کار اقدام به معرفی آنها به سرمایه‌گذار خواهد کرد.

اکبریان هدف از اجرای این پروتکل را احیای معادن کوچک و متوسط سنگ آهن، کاهش قیمت تمام شده معادن و تکمیل واحدهای فراوری اعلام کرد.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از نیمی از معادن کوچک و متوسط سنگ آهن ایران نیمه فعال یا غیرفعال هستند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا