ورود اولین قطار کُنسانتره به مجتمع فولاد خراسان

ورود اولین قطار کُنسانتره به مجتمع فولاد خراسان

دنیای معدن -اولین قطار حامل کنسانتره به کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان وارد شد.

به گزارش دنیای معدن، در آستانه راه اندازی کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان و آغاز رسمی تولید گُندله سنگ آهن در این مجتمع صنعتی، که از معادن چادرملو به مقصد فولاد خراسان بارگیری شده بود،  وارد این مجتمع شد و در محل انبارش کنسانتره شرکت تخلیه گردید.

سید حسین احمدی، مدیر عامل مجتمع  فولاد خراسان، در مراسمی که فرمان نمادین تخلیه نخستین واگن حامل کنسانتره را در محل واحد "واگن برگردان"  این شرکت صادر کرد، گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و گرامی داشت سی و نهمین سالروز پیروز انقلاب اسلامی، نخستین قطار حامل کنسانتره با ۴۵ واگن از چادرملو وارد فولاد خراسان شد تا همه مقدمات تولید گندله در این شرکت فراهم گردد.

به گفته مهندس احمدی، راه اندازی واحد گندله سازی و بهره گیری از کنسانتره سنگ آهن، گامی مهم در تکمیل زنجیره تولید فولاد در شرق کشور است.

وی با تقدیر از اهتمام همه معاونین، مدیران و کارکنان شرکت، که در یک دهه گذشته گام های بلندی برای خودکفایی این مجتمع و تکمیل زنجیره تولید در آن برداشته اند، افزود: امروز با افتخار می توان اعلام کرد که فولاد خراسان به تعریف اولیه و آرمانی خود، برای تبدیل شدن به نخستین زنجیره کامل فولادسازی شرق کشور نائل شده است و مضمون «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» را به عنوان یک راهبرد اساسی در حوزه فعالیت خود تحقق بخشیده است.

معاون خرید فولاد خراسان نیز روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در حاشیه این مراسم تشریح کرد: محموله­ی ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره سنگ آهن که ماده اولیه و خوراک کارخانه گندله سازی است، از مجتمع صنعتی چادر ملو خریداری و تامین شده است که برای نخستین بار با ناوگان حمل و نقل ریلی و توسط شرکت فولاد ریل توس در حال حمل به نیشابور است.

مداح، افزود: با ورود کارخانه گندله سازی به چرخه تولید فولاد، خراسان شاهد رونق و کار و اشتغال پایدارتری در این نقطه از میهن مان خواهیم بود.

گفتنی است واحد گندله سازی مجتمع فولاد خراسان که مراحل آزمایشی قبل از بهره برداری را پشت سر گذاشته، قرار است پیش از پایان بهمن ماه 1396، با حضور مقامات کشوری رسما به بهره برداری برسد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا