حسن نژاد تشریح کرد؛

کاهش نرخ سود بانکی تحولات بازار ارز و شاخص بازار سرمایه

کاهش نرخ سود بانکی تحولات بازار ارز و شاخص بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت بورس در گرو رونق اقتصاد کشور و ارتقای شفافیت مالی در بازارها است، یادآور شد: ارتقای شفافیت صورت های مالی و استفاده بهینه از ابزارهای مالی باعث کاهش ریسک اقتصادی و سوق بخشی از نقدینگی به بازار سرمایه می شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش نرخ سود بانکی و تحولات بازار ارز در روند بورس تاثیرگذار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، محمد حسن نژاد در خصوص عملکرد بازار سرمایه کشور در مدت اخیر گفت: بورس رابطه مثبتی با نوسانات بازار ارز دارد و بدیهی است که تقویت بازار سرمایه یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از رونق بازار سوداگری محسوب می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت بسیاری از کالاهای تولید شده در شرکت های داخلی با توجه به نرخ دلار تعیین می شود به طور مثال قیمت محصولات فولادی و پتروشیمی بر اساس نرخ جهانی مشخص می شود.  

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی و حدس های که در خصوص اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی مطرح است، نیز در رشد شاخص بورس در ماه های اخیر تاثیر گذار بوده است.

حسن نژاد افزود: بورس دماسنج اقتصاد کشور محسوب می شود و نوسانات این بازار با تحولات اقتصاد کشور ارتباط دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت بورس در گرو رونق اقتصاد کشور و ارتقای شفافیت مالی در بازارها است، یادآور شد: ارتقای شفافیت صورت های مالی و استفاده بهینه از ابزارهای مالی باعث کاهش ریسک اقتصادی و سوق بخشی از نقدینگی به بازار سرمایه می شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا