ثبت نوسان در شاخص های جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته

ثبت نوسان در شاخص های جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته

دو سهم اپل و آمازون با شروع ساعات معاملاتی در مدار مثبت قرار گرفتند اما پس از گذشت ساعاتی از بازار، افت قیمت را ترجیح دادند.

شاخص ها در بازار آمریکا شروع نسبتا پرباری را در آخرین روز کاری هفته داشتند در حالی که هنوز تأثیر تصمیم گیری در خصوص نرخ ارز وارد بازار نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، دو سهم اپل و آمازون با شروع ساعات معاملاتی در مدار مثبت قرار گرفتند اما پس از گذشت ساعاتی از بازار، افت قیمت را ترجیح دادند.

این در حالی است که، بازار آمریکا در انتظار تصمیمات بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره و آمار منتشر شده در خصوص نرخ بیکاری در این کشور است.

بر اساس این گزارش، انتظار کارشناسان از آمار نرخ بیکاری در ماه ژانویه، ایجاد 180 هزار شغل جدید و نرخ بیکاری 4.1 درصدی است.

اسکات ردلر، کارشناس اقتصادی در T3Live.com در این خصوص اظهار داشت: افزایش قیمت سهام آمازون میتواند محرکی برای رشد قیمت سهام دیگر شرکت ها حداقل در بخش تکنولوژی باشد اما اگر نتیجه تصمیمات فدرال رزرو تا ساعات کاری بازار امروز شاخص ها را متأثر کند، بازار روند دیگری را از سر خواهد گرفت

اما در بازارهای آسیایی، روند کاهشی در شاخص های معاملاتی به چشم می خورد در حالی که تصمیمات بانک مرکزی ژاپن در خصوص تغییرات نرخ بهره بدون نتیجه باقی ماند.

شاخص آسیا پاسفیک در این منطقه با افت همراه شد و بدترین عملکرد خود را نسبت به سپتامبر 2016 به ثبت رساند.

کاهش میزان درآمد شرکت اپل نسبت به پیش بینی ها و کاهش پیش بینی سود شرکت گوگل موجب برهم خوردن تعادل در بازارهای آسیایی شد .

اما در بازار آمریکا، شاخص داوجونز افزایش 0.1 درصدی داشت در حالی که شاخص اس اند پی 0.06 درصد منفی شد. نزدک نیز با افت 0.3 درصدی رو به رو شد.

در بازارهای آسیایی نیز، شاخص نیکی ژاپن کاهش 0.9 درصدی را از آن خود کرد در حالی که شاخص تاپیکس 0.3 درصد منفی شد و بورس هنگ کنگ با رشد 0.1 درصدی شاخص هنگ سنگ رو به رو شد.

در ادامه شاخص CSI در چین افزایش 0.5 درصدی داشت و شاخص شانگهای نیز 0.3 درصد مثبت شد.

در بازار اروپا، شاخص یورواستاکس کاهش 0.8 درصدی را شاهد بود و فوتسی لندن نیز 0.5 درصد کاهش یافت . داکس آلمان 1.4 درصد فروریخت در حالی که کک فرانسه نیز با افت 0.5 درصدی آخرین روز معاملاتی را به پایان برد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا