سند استراتژی فولاد تا اسفند نهایی می‌شود/در حوزه اکتشاف عقب هستیم

سند استراتژی فولاد تا اسفند نهایی می‌شود/در حوزه اکتشاف عقب هستیم

دنیای معدن - وزیر صنعت، از نهایی شدن سند استراتژی فولاد تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در حوزه اکتشاف نیازمند دانش روز و تکنولوژی هستیم.

به گزارش دنیای معدن، محمد شریعتمداری در هشتمین همایش فولاد گفت: رتبه ایران در حوزه فولاد ١٤ در دنیا است و قرا ر است به تولید ٥٥ میلیون تنی برسد؛ البته هنوز هم اکتشافات متناسب با ظرفیت نیست و این یک چالش جدی است؛ اگرچه طی چهارسال گذشته کارهای ارزشمندی در حوزه اکتشاف انجام شده است.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز همچنان یکی از گلوگاههای عمده بخش معدن اکتشافات عمقی است و هنوز اطلاعات اکتشافی سطحی است و در عمق اطلاعات اندک است.  

وی تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده سند استراتژی فولاد تکمیلی می شود و باید با همکاری بخش خصوصی اجرایی شود؛ البته در حوزه اکتشاف نیازمند همکاری های بین المللی است و باید تکنولوژی ها و دانش روز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اولین نسخه از اطلس علمی نقشه های پتانسیل های معدنی ایران تهیه شده گفت: این اطلس به زودی رونمایی می شود.

وزیر صنعت با اشاره به عدم توازن در زنجیره فولاد تصریح کرد: این محصول عدم مداخله دولت است که البته باید با همکاری بخش خصوصی، مداخلاتی صورت می گرفت و البته کاری که صورت گرفته کار دست های پنهان است. این یک موضوع جدی است که تلاش برای حل آن باید بیش از گذشته صورت گرفت؛ البته ما قصد مداخله نداریم اگرچه امروز نیازمند یک مداخله اجباری هستیم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا