نماینده مجلس: مقصران ایجاد موسسات مالی غیرمجاز باید مجازات شوند

نماینده مجلس: مقصران ایجاد موسسات مالی غیرمجاز باید مجازات شوند

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با مقصران ایجاد موسسات مالی غیرمجاز و تلاش های قابل توجه بانک مرکزی در این زمینه گفت: بانک مرکزی باید جدیت بیشتری برای تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز به خرج دهد تا هر چه سریع تر به مطالبات مردم پاسخ داده شود.

«محسن بیگلری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با مثبت ارزیابی کردن روند رسیدگی به وضعیت موسسات غیرمجاز و تعیین تکلیف سپرده گذاران آنها، گفت: بانک مرکزی امروز روند خوبی را برای تسویه بدهی سپرده گذاران در نظر گرفته و طبق گزارش های واصله ٩٨ درصد بدهی سپرده گذاران زیر ٢٠٠ میلیون تومان تسویه شده است.


بیگلری با بیان اینکه باید بدهی سایر سپرده گذاران نیز با همین سرعت تسویه شود، افزود: متاسفانه وجود چنین موسساتی شبکه پولی و مالی کشور را با اختلال مواجه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کم کاری های صورت گرفته در گذشته به وجود این موسسات دامن زده است، گفت: جدیت بانک مرکزی اکنون از تکرار بروز چنین موسسات غیرمجازی جلوگیری می کند.


وی ادامه داد: البته کمیته ای متشکل از دولت و مجلس با همراهی قوه قضاییه روند تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز را بررسی می کند که وجود این کمیته نیز به امیدواری مردم منجر شده است.


بیگلری گفت: باید بانک مرکزی جدیت بیشتری نیز برای تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز به خرج دهد تا هر چه سریع تر مطالبات مردم پاسخ داده شود.


عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با عاملان ایجاد موسسات غیرمجاز که با دور زدن قانون و سواستفاده از آن سعی در بروز مشکل در شبکه پولی و مالی کشور داشته اند برخورد شود زیرا این اقدام درس عبرتی برای سایرین در این حوزه خواهد بود.


به گزارش ایرنا، بانک مرکزی از ابتدای دولت تدبیر و امید کار ساماندهی موسسات غیرمجاز پولی را در دستور کار خود قرار داد که در نتیجه آن بساط این موسسات که عامل اخلال در نظام پولی و بانکی بودند، برچیده شد.


در آخرین دور از تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز، بانک مرکزی از سپرده گذاران تعاونی های اعتبار منحله غیر مجاز افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان که تاکنون برای روشن شدن وضعیت حساب های خود اقدام نکرده اند، خواسته است تا پایان بهمن ماه امسال به ترتیب به بانک تجارت، آینده و موسسه ملل مراجعه کنند.


تاکنون 98 درصد سپرده گذاران این موسسات تعیین تکلیف شده اند و جلسات مسئولان بانک مرکزی و نمایندگان سران سه قوه برای تعیین تکلیف سپرده گذاران باقیمانده به صورت هفتگی برگزار می شود که نتایج آن اعلام خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا