در بازار امروز ثبت شد؛

فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی در صدر معاملات بورس تهران

فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی در صدر معاملات بورس تهران

در معاملات امروز بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 952 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 602 میلیارد ریال بود و در 59 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 952 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 952 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 602 میلیارد ریال بود و در 59 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین امروز شاخص کل با افت 368 واحدی در رقم 99 هزار و 46 واحد به کار خود پایان داد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 335 و 393 واحد افت کردند.

نمادهای سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، تاپیکو و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که ملی مس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد.

امروز گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرما آفرین، لوله و ماشین سازی ایران، عمران و توسعه فارس، باما، آلومراد، فرآوری مواد معدنی ایران و فیبر ایران بود.

در مقابل نمادهای فرآورده های نسوز آذر، بیمه پارسیان، آبادگران ایران، گرانیت بهسرام، قند شیرین خراسان، صنایع ریخته گری ایران و موتورسازان تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول قرار گرفت.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام نفت پارس، باما، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام نورد الومینیوم، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار سهام بانک کارآفرین، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران با بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله 91 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با معامله 297 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را در بازار امروز ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا