ایمیدرو اعلام کرد:

افزایش 25میلیون دلاری سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی

افزایش 25میلیون دلاری سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی

تهران- ایرنا- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: براساس ابلاغ مصوبه هیات وزیران، سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از رقم 680 میلیارد ریال به یک هزار و 430 میلیارد ریال رسید که معادل افزایش 25 میلیون دلاری است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، صندوق یاد شده از واحدهای زیرمجموعه ایمیدرو محسوب می شود و پیشتر سرمایه آن 101 میلیارد ریال ثبت شده بود و پس از افزایش 579 میلیارد ریالی به 680 میلیارد ریال رسید.
همچنین براساس مصوبه جدید هیات دولت با رشد حدود 750 میلیارد ریالی، به رقم یک هزار و 430 میلیارد ریال افزایش یافت.
براساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغ مهرماه امسالمعاون اول رئیس جمهوری به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و همچنین بانک مرکزی، براساس قانون بودجه سال 94، سرمایه این صندوق افزایش یافته است.
صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در جهت اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در معادن، با توجه به قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380 تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها، فعالیت می کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، این مصوبه را در 12 مهرماه امسال برای اجرا به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.
آمارهای منتشر شده نشان می دهد که سال گذشته از حدود پنج هزار و 400 معدن فعال کشور، 400 میلیون تن مواد معدنی استخراج شد؛ درعین حال بیش از 90 درصد معادن کشور توسط بهره برداران بخش خصوصی استخراج می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا