سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه مجتمع فولاد کرمان

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه مجتمع فولاد کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از توافق بر سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری میدکو از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مجتمع فولاد بوتیای کرمان خبرداد.

 

بنا به اعلام روابط عمومی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورا ی اسلامی؛ محمدمهدی زاهدی؛نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به وجود معادن غنی سنگ آهن و زغال‌سنگ در کرمان تاکید کرد و ظرفیت بالای کرمان برای تولید فولاد را یادآور شد.
وی با بیان اینکه بر سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری میدکو از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مجتمع فولاد بوتیا توافق شده است، بیان داشت: برای اجرای فاز اول این مجتمع کارخانه‌ای تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.
زاهدی با بیان اینکه با اجرای این طرح توسعه، ۳ هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و ۱۰ هزار فرصت شغلی به‌طور غیرمستقیم برای جوانان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: همچنین مقرر شده است، اجرای تمام امور خدماتی مجتمع توسط شرکت‌های بخش خصوصی بومی انجام پذیرد و این شرکت‌ها متعهد به اشتغال نیروهای بومی شوند.
وی از توافق با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای تامین سوخت مورد نیاز مجتمع فولاد بوتیا خبر داد و اظهار کرد: همچنین مقرر شده است، منابع طبیعی استان کرمان هزار هکتار زمین به‌منظور درختکاری و تأمین فضای سبز به‌منظور ایجاد خط سبز و برآورده شدن استانداردهای زیست‌محیطی مجتمع فولاد بوتیا در اختیار آن مجتمع قرار دهد.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا