معاون فناوری وزارت ارتباطات:

ورود به بحث تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی باید هوشمندانه باشد

ورود به بحث تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی باید هوشمندانه باشد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: شبکه‌های اجتماعی وسیله‌ای جهت تاثیرگذاری بر افکار عمومی هستند که به علت وسعت و پیچیدگی باید بسیار هوشمندانه وارد این ساختار شد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، امیر حسین دوایی در یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با بیان اینکه امروزه با شبکه پیچیده‌ای از جهان‌های کوچک مواجه هستیم، گفت: پیش از این دو نوع شبکه منظم و شبکه تصادفی شناخته شده در جهان وجود داشت.

وی با اشاره به ساختار این دو نوع شبکه از ایده اتصال شبکه‌های دور با استفاده از یک میانبر یاد کرد و خاطر نشان ساخت: این ایده ساده و انقلابی به تولد شبکه اجتماعی انجامید که افراد از نقاط مختلف دنیا بر اساس علایق خود در شبکه‌های مختلف عضو و در تعامل هستند.

او با تاکید بر دینامیک پیچیده‌ این شبکه‌ها ادامه داد: در کل با یک سیستم پیچیده روبرو هستیم چرا که یک شبکه بزرگ شامل شبکه‌‌های کوچک شکل گرفته می‌شود که دارای چند ورودی و خروجی است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات هر شبکه اجتماعی را دارای سه نقش دانست و اظهار داشت: ‌یک نقش، سنسور بازخوردی است که می‌تواند بسیار سریع باشد اما اطلاعات اصیل در آن به سختی قابل پیدا کردن است مگر اینکه زمان گذشته و اطلاعات قابل اتکا شوند.

دوایی نقش دوم آن را به عنوان وسیله‌ای جهت تاثیرگذاری بر افکار عمومی برشمرد و گفت: به علت وسعت و پیچیدگی باید بسیار هوشمندانه وارد این ساختار شد.

وی ایجاد محیط یادگیری را از دیگر وظایف شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: محیط آموزش محیطی است که روی فضای ذهنی ما تاثیر مثبت داشته و بتواند به محیط یادگیری برسد.

در این مراسم که با حضور اساتید دانشگاه از جمله پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران دکتر ساروخانی و دکتر بارت‌دی‌وریز رییس انجمن بین‌المللی روابط عمومی در سال 2016 و مدیران و کارشناسان روابط عمومی از سراسر ایران برگزار شد، با معرفی و تقدیر از برندگان نشان‌های ویژه و اعطای لوح سپاس به مدیران و کارشناسان برتر روابط عمومی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا